Khamis, 14 Mac 2013

Khasiat BEE POLLEN

my bee pollen yang dah nak abis pun...

Selamat Petang Darlingzz...hehehee.. Selama ini ramai dari kita hanya tahu kebaikan madu sahaja, jarang dari kita yang tahu kebaikan Bee Pollen.. maklumlah madukan makanan sunnah kegemaran Rasullah dan banyak hadis yang meriwayatkan kehebatan madu untuk kesihatan.. ( ini link untuk khasiat madu http://little-queen-qkhadeeja.blogspot.com/2013/03/khasiat-madu-part-1.html ) Selain madu, susu lebah, royal jelly, propolis, Bee Pollen juga adalah antara yang terkenal sejak beribu-ribu tahun lampau dari zaman Mesir Kuno lagi ye...

bee pollen asli yang di beli oleh i di Tesco Ampang RM48 saja ye harganya..

Bee Pollen adalah serbuk sari bunga yang dikumpulkan oleh lebah pekerja dari berbagai jenis bunga. Serbuk sari ini berpadu dengan cairan bunga dan liur lebah menghasilkan khasiat yang menakjubkan, diantaranya:
- Menghaluskan kulit
- amat baik untuk kecantikan wajah dan tubuh
- Melancarkan metabolisme badan dan menyihatkan badan serta menjauhkan penyakit
- Menstabilkan dan menguatkan jantung
- Mengatasi kolesterol jahat
- Meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita
- meningkatkan daya konsentrasi dan daya otak
- Mengatasi insomnia
- meningkatkan tenaga dan stamina secara semulajadi
- meningkatkan sel darah merah
- Mengatasi pengerasan pembuluh darah
- Mencegah peradangan otak


Bee pollen juga di kenali sebagai "Makanan sempurna kurniaan alam". ia mengandungi pelbagai nutrisi yang penting bagi tubuh agar tubuh dapat berfungsi dengan baik. Bee pollen mempunyai kandungan nutrisi asli dari alam sedangkan minuman tenaga kaya dengan gula dan kafein. Selain itu bee pollen juga menghasilkan tenaga secara perlahan-lahan dan bertahan lama sementara minuman tenaga menghasil tenaga cepat tetapi bersifat sementara. Selain itu Bee Polen tidak memiliki kesan sampingan sedangkan minuman tenaga menyebabkan berat badan bertambah, mudah merasa berdebar , mudah marah, tekanan darah tinggi , susah tidur dan debaran jantung. Jadi bagi uols yang mengamalkan minuman tenaga , rasanya mungkin dari sekarang perlahan-lahan boleh belajar tukar kepada mengambil bee pollen ye...

inilah bee pollen yang i makan ye.. heheheh
Dewasa ini terdapat pelbagai jenis Bee Pollen yang di jual di pasaran dan kebanyakannya di jual didalam kapsul.. i lebih prefer Bee Polen asli yang tidak diisi didalam kapsul coz i pernah terbaca bahaya kapsul, yang katanya mudah terlekat dan tidak cair serta kekal di usus...Dulu pernah juga i beli bee pollen yang berisi di dalam kapsul, tapi i terpaksa buang kapsul itu, kerana takut kesan sampingan kapsul tersebut..so, if uols berpendapat macam i.. uols boleh beli bee pollen yang i amalkan seperti gambar diatas.. harganya i beli RM48 sahaja satu botol.. di gerai jualan dalam Tesco Ampang.. so uols leh cari ye.. coz tak silap i banyak kedai yang jual produk ini.. bersama produk dari hasilan lebah yang lain. Produk ini juga terdapat di  Gerai jualan di Giant Batu Caves, tak silap i ye..

Uols tidak akan mendapat hasil yang cepat jika mengamalkan bee pollen, ia terpulang pada tindak balas badan masing-masing.. kebiasaannya bee pollen akan memberikan hasil selepas satu tahun mengamalkannya... so uols jangan cepat putus asa ye.. coz nama pun makanan semulajadi.. jadi kebiasaannya memang lambat kesan...selain itu i juga ada terbaca bee pollen juga boleh menyebabkan allergi bagi orang yang tidak sesuai @ ketika permulaan pengambilan.  So uols please check ye lepas ambil bee pollen ini kesesuaian body uols...ok lah.. setakat ini saja untuk entry nihz.. see uols next entry.. luvvv!!!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...