Ahad, 22 Januari 2017

Ekzema Dan Steroid


Delima adalah antara makanan SUPER anti oksidan untuk pesakit ekzema dan mereka yang mengharungi proses topical steroid withdraw (tsw) 

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Dihubungi sahabat saya, Rima  2-3 kali minggu ini.

Sahabat saya manager RHB Bank itu menceritakan salah seorang staff sales beliau mengalami masalah ekzema yang teruk akibat penggunaan steroid berpanjangan dan seiring usia staff beliau yang kini hampir 30 tahun.

Cerita Rima,  staff itu terpaksa berhenti kerja untuk proses penyembuhan penyakit ekzema beliau dan kini mengamalkan diet yang di suggest oleh pakar nutrien yang di upah oleh beliau sendiri.

Keseksaan pemberhentian penggunaan steroid itu akhirnya memaksa staff sales di sayangi Rima itu membuat keputusan berhenti dan tidak meneruskan kerjaya sales beliau di RHB Bank itu. 

Mana mungkin beliau meneruskan kerja dengan keadaan kulit yang teruk akibat proses detoks itu.

Segala yang diceritakan oleh Rima sahabat saya mengenai keadaan staff beliau membuatkan saya setuju 100% dengan keputusan staff itu walaupun Rima amat berat melepaskan staff sales itu. 

Amalkan delima setiap hari jika anda masih melalui proses awal TSW

Cerita Rima,  anggota tubuh yang diserang Ekzema di tubuh staff beliau agak teruk.  Beliau tidak boleh terkena air cond (penghawa dingin)  kerana ia akan menyebabkan kesakitan kepada bahagian ekzema kerana penghawa dingin mengeringkan lagi ekzema dan membuatkan ia lebih merekah dan berdarah.  Saya bersetuju dengan staff itu.

Bukan sahaja ekzema tidak boleh berada dalam keadaan terlalu sejuk atau sejuk,  mereka yang menghadapi masalah ini juga tidak boleh menghadapi cuaca panas kerana ia akan menyebabkan kegatalan yang amat dahsyat.

Ekzema juga dikatakan antara penyakit "pendaman perasaan".

Ia adalah sejenis penyakit yang tidak boleh stress.

Ketika mengharungi proses topical. Steroid withdrawal (tsw), anda seharusnya mengelakkan stress.  Jika stress menganggu anda,  proses ini agak sukar untuk sembuh.

Maka tentu sahaja keputusan staff Rima untuk berhenti kerja adalah terbaik lebih- lebih lagi bidang kewangan & perbankan berhadapan dengan sasaran target yang tinggi dalam semua perkara.

Bagaimana pula ketidak keselesaan berjumpa pelanggan dengan keadaan tubuh yang sakit.  Pemakanan diet yang perlu dijaga dan  agak tidak manis jika anda tergaru-garu dan berasa stress dan tertekan dengan situasi tidak selesa tersebut.

Mengetahui mengenai kisah dan luahan staff beliau,  saya mengakuinya bahawa itu juga masalah yang pernah saya hadapi.

Maka Rima akhirnya bersetuju dan dengan rela hati melepaskan staff beliau itu.

Untuk anda yang masih menggunakan steroid.  Mohon jangan mudah putus asa untuk berhenti menggunakan steroid.

Tidak semua mereka yang mengharungi proses TSW terpaksa berhenti kerja.  Ada yang mengambil cuti panjang dan ada yang masih meneruskan kerjaya.

Selain perubahan diet pemakanan dan pemberhentian kebanyakan produk kimia termasuk alat kosmetik,  amalkan sebiji buah delima setiap hari sebagai supplement wajib amat membantu.

Pastikan anda menghabiskan sebiji buah delima bersama sama biji delima itu.

Biji delima dipercayai amat mujarab membunuh parasit dan amat tinggi anti oksida.

Ia adalah buah wajib bagi anda yang mampu mengamalkan ia setiap hari sebagai supplemen asli.

Ia bukan sahaja mengenyangkan malah membantu dalam proses penyembuhan.

Selain biji dan buah delima,  biji betik dan Nenas muda terutama bahagian uluran Nenas amat bagus untuk mereka yang mengharungi TSW.

Jika anda mengandung agak tidak sesuai untuk anda menikmati buah Nenas,  maka buah delima kekal sebagai supplemen terbaik.

Saya berkongsi pelbagai pengalaman dan informasi bagi mereka yang sedang memikirkan pemberhentian krim steroid untuk masalah ekzema.

Untuk info steroid bukan sahaja digunakan dalam krim ekzema semata-mata,  malah dalam. Pil jerawat,  pil masalah kulit,  krim kecantikan,  jamu,  hormon,  injection,  pil kecantikan,  pil pembesaran anggota badan dan pelbagai lagi.

Berhati hati dengan steroid,  kerana anda tidak pernah tahu ada sesetengah jamu,  herba, ubatan dan  minuman protein yang terkandung steroid.  Malah ubat resdung juga yang berunsur herba turut mengandungi steroid.

Ini sahaja perkongsian untuk anda.

Kenali apa ubat,  jamu,  supplement yang anda amalkan.

Nikmati lah real food bukan supplement yang diwar-warkan asli.

Rajin-rajinlah membaca perkembangan dunia kesihatan terkini.

Terima kasih.






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...