Sabtu, 30 Jun 2018

Aidilfitri 2018


1 Syawal 1438h 
Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Syawal 1438h berkunjung tiba,  alhamdulillah masih di panjangkan umur untuk meraikan kemenangan Ramadhan tahun ini. 

Kemeriahan tahun ini disambut ringkas,  seiring usia yang bertambah. Jika di zaman kanak-kanak inilah hari paling di nantikan. 


Raya Aidilfitri pertama di 2018


Agak lama blog tidak dikemaskini,  termasuk semakin berkurangan masa di beri kepada Blog menyebabkan Blog ini terlihat tidak aktif. 

Malah di instagram Qisya Khadeeja sendiri gambar makanan jarang dikongsikan. 

Ia bukan sahaja ketika Aidilfitri,  malah ketika bulan Ramadhan dan berbulan sebelum itu diet yang konon Eat Clean dan ingin dijaga semakin jauh ditinggalkan.  Jika dikira hampir setahun azam konon ingin Eat Clean makin kelaut.  Sukar untuk mempertahankan diet eat Clean ketika anda sering dihadap makanan enak,  malah lebih teruk jika penyakit malas memasak anda datang. 

Lebih-lebih lagi harus diakui masakan bukan Eat Clean jauh enak berbanding masakan Eat Clean yang sukar untuk dihabiskan dan dipaksa makan. 

Dari pelbagai makanan di bazar Ramadhan, makanan segera termasuk Pizza dan sebagainya turut dinikmati walaupun realiti makanan ini bukan makanan sihat malah penyebab pelbagai masalah kesihatan. 

Sedangkan saya yang mengetahui hakikat dan Info ini sekali pun tetap tewas dari menolak,  apatah lagi individu yang tidak pernah mengambil tahu Info ini. 


Syawal ke 10 tahun 2018 dan majlis akikah anak saudara ke 11

Hari raya Aidilfitri ke 10 pada tahun ini,  di adakan majlis akikah anak saudara saya ke 11, Syed Hassan iaitu anak pertama adik lelaki saya Imran yang berkahwin pada Syawal tahun lalu.

Semakin bertambah umur dan semakin bertambah ahli keluarga, sekaligus menambah keceriaan sambutan hari raya Aidilfitri bagi mereka yang berkahwin juga yang mempunyai keluarga. 

Tidak tahu bila akan bermula menjaga kembali diet dan pemakanan harian,  tentu sekali saya ada impian untuk itu. 

Insyallah saya akan kembali aktif menulis Blog dan mohon doa dari anda semua yang baik-baik. 

Selamat hari raya Aidilfitri dan maaf zahir dan batin untuk semua. 


Terima kasih. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...