Sabtu, 23 Disember 2017

4 Perkara Menarik Tentang Pelan Takaful HLMT i-Care Rahmat Yang Anda Perlu Ambil Tahu



produk I-Care Rahmat dari Hong Leong MSIG Takaful

Pernah tak terfikir untuk mengambil pelan Takaful tapi buntu untuk memilih yang bersesuaian dengn anda. Jangan terlalu memandang pada brand atau terlalu percaya kepada pengalaman pengguna lain. Kan orang dulu-dulu dah pesan, lain padang, lainlah belalangnya. Bukan nak promote cuma nak kongsikan pelan yang bermanafaat untuk anda consider. Bukan sahaja menyeluruh, tapi saya rasakan pelan Takaful ini, mampu milik. Pelan yang dimaksudkan adalah HLM Takaful i-Care Rahmat.

Di sini saya kongsikan 4 perkara menarik yang anda perlu tahu tentang produk HLM Takaful i-Care Rahmat. Hopefully, perkongsian sebegini dapat membantu anda untuk memilih perlindungan yang tepat dan bersesuaian dengan budget anda.

1. Pelan Takaful pertama (setakat ini) yang memberi perlindungan untuk Old Age Disablement (OAD). Dalam bahasa mudah, jika anda menjadi kurang upaya ketika mencecah usia 66 tahun ke atas, anda akan di lindungi di bawah pelan ini. So, situasi sebegini is unexpected and unpredictable. Mungkin anda boleh bekerja mencecah umur 66 tahun or tidak. Insua-Allah, kita hanya boleh plan, tapi semua adalah ketetapan Ilahi. 

2. Khidmat-khidmat tambahan yang jarang sekali di offer oleh mana-mana pelan Takaful. Pernahkah anda terfikir, jika anda tiada nanti, pasangan or anak-anak anda, akan melakukan Badal Haji atau mewakafkan Al-Quran atau melakukan Qurban untuk anda? Mungkin ya or mungkin tidak. Jika diwasiatkan, Insya-Allah, akan di kerjakan. But how jika tidak diwasaiatkan? Pelan Takaful ini ada perkhidmatan- perkhidmatan sebegini jika atau meninggal atau kurang upaya. So, as a Muslim, benefits sebegini memang dinantikan untuk bekalan akhirat kelak. 

3. Rider-rider tambahan yang boleh di customise mengikut keperluan dan budget anda. Based on my understanding, ada 6 rider tambahan yang boleh dipilih seperti Medical Card (Medi-Auni), Duit tambahan harian ketika warded (Hospital Income Benefit), perlindungan kematian atau kecacatan disebabkan kemalangan (Accidental Death and Dismemberment), manafaat untuk orang dilindungi jika anda meninggal atau kurang upaya kekal atau menghidap penyakit krital (Living Care and Payor Care or Top-up Care) dan bayaran tambahan jika anda menghidap penyakit kritikal (Additional Critical Care). Agak comprehensive juga rider-rider yang ada tapi make sure pilih yang bersesuaian dengan keperluan anda.

4. Since pelan Takaful ini pelan berkaitan pelaburan, anda boleh menambah (top-up) atau mengeluarkan nilai akaun (account value) yang terkumpul. Flexibility sebegini memang dicari. Ya lah, jika anda mempunyai duit lebih, anda boleh top-up ke dalam pelan takaful ini. Jika memerlukan dana, anda boleh withdraw bila-bila masa. Janji, account value anda cukup untuk menampung coverage Takaful anda.

Apa yang saya kongsi di atas mengkin terlalu ringkas dan memerlukan penerangan lanjut dari agent. Mereka lebih arif dan professional dalam ini. Jika anda berminat untuk nak tahu lebih lanjut pasal pelan Takaful ini, anda boleh hubungi Cik Khadeeja di 016 276 2636 , atau whatsapp dia pun boleh. Insya-Allah, di boleh membantu. Hopefully, posting kali ini dapat memberi manafaat yang berguna untuk anda. Nak share untuk rujukan readers lain pun boleh.

Wassalam

-FN-







Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...