Isnin, 31 Julai 2017

Lulur Semulajadi Dari Bahan Selamat


Original Body Scrub dan Carboness Powder 
Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Ada beberapa individu yang bertanya adakah saya setiap hari menggunakan Original Body Scrub untuk mandi?. 

Oh darling.. Tidaklah setiap hari,  kebiasaannya jika tidak berpeluh pagi saya hanya mandi bancuhan cuka epal sahaja begitu juga petang atau malam. 

Namun jika keluar dan berpeluh,  terasa pergi tempat ramai orang dan rasa seperti tubuh ini perlukan Skrub maka Original Body Scrub ini menjadi pilihan. 

Malah jika tiba-tiba saya rajin minum kopi,  maka rajinlah saya berskrub atau berlulur.  

Atas alasan hampas kopi itu di tambah ke dalam Original Body Scrub yang diletakkan dalam botol khas senang goncang dan digunakan. 

Untuk anda yang berada dalam bilik penghawa dingin kebiasaannya jika anda menggunakan sabun dan turut menggunakan apa sahaja Skrub termasuk original Body Scrub kebiasaannya kulit anda akan kering jika sesudah pemakaian anda tidak menyapu minyak semulajadi. 

Ini alasan mengapa digalakkan Original Body Scrub ini di pakai waktu malam sebelum tidur atau mandi petang sebelum tidur. 

Minyak semulajadi pilihan tentulah minyak kelapa dara atau minyak zaitun asli. 

Untuk anda yang kurang suka bau tidak enak dari minyak ini,  itu alasan mengapa minyak kelapa dara atau minyak zaitun ini harus di tambah minyak pati asli atau essential oil 100% pati Semulajadi. 

Anda harus tahu tidak semua minyak pati yang dikatakan original dan asli dari bahan minyak pati 100% adalah seperti di nyatakan. 

Pastikan anda memilih minyak pati dari jenama di percayai. 

Antara jenama yang kukuh dan popular sebagai 100% pati ialah essential oil jenama Young Living atau Doterra. 

Terdapat minyak pati jenama tempatan yang di percayai namun saya terlupa jenamanya namun akan di kemaskini dalam waktu terdekat. 

Penggunaan bersama Original Body Scrub  dan minyak kelapa dara atau minyak zaitun ini akan mengoptimumkan kecantikan kulit anda. 

Ia membuang sel kulit mati dan membantu memperhebatkan sel kulit baru. 

Syaratnya anda cuba untuk mengurangkan penggunaan bahan kimia pada tubuh anda. 

Eat Clean sahaja tidak cukup,  jika anda tambah dan cuba untuk cosmetic Clean ia lebih bagus. 

Selain Original Body Scrub yang menggunakan beras pulut susu sebagai bahan utama dan bahan makanan lain, (tentu sekali ia bahan semula jadi dan selamat) terdapat produk dari arang dari kayu tualang yang anda boleh campurkan ke dalam bancuhan Original Body Scrub anda (produk Carboness Powder) jika anda tidak mempunyai lebihan hampas kopi atau teh sebagai campuran lain. 

Namun arang juga mengeringkan kulit maka ia tidak sesuai untuk kulit kering dan sensitif. 

Namun jika anda berkulit normal anda boleh mencampur hanya sedikit (setengah dari secubit Carboness Powder)  ke dalam bancuhan Original Body Scrub anda sekali sekala. 

Pilihan lain hampas teh Rooibos atau teh Sabah,  hampas kopi,  atau hampas kelapa. 

Terdapat banyak sisa bahan makanan yang boleh mencantikkan kulit anda boleh digunakan ke tubuh dalam menjimatkan produk tubuh dan memberi kesan yang jauh lebih baik. 

Dapatkan Original Body Scrub sekarang dan percayalah ia pasti antara produk utama kegemaran anda seperti saya yang menggemari produk Original Body Scrub ini. 

Untuk pertanyaan, tempahan dan pembelian produk Original Body Scrub,  Carboness Powder dan Hair Gone. 

Sila Whatapps ke 016 276 2636. 

Selamat Mencuba. 

Terima kasih. 



2 ulasan:

Siti Yang Menaip berkata...

tak pernah buat sendiri and tak ingatla penah cuba ke tak. tapi macam pernah beli krim2 scrub (kira lulur ke tak tu ?) hihi tapi CT ni spesis pemalas ngeh2..

Qisya Khadeeja berkata...

Krim Skrub tu ada bahan lain CT. Boleh baca dekat kandungan bahan-bahan. Bedak kulit rambai yang popular itu juga bagus sebagai lulur.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...