Isnin, 10 Julai 2017

Syawal dan Kenduri



Bergambar bersama pengantin 

Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Syawal masih belum berakhir dan seperti biasa bulan Syawal sering di pilih sebagai bulan untuk melangsungkan perkahwinan. 

Tidak terkecuali adik lelaki ke 8 dalam keluarga saya yang melangsungkan perkahwinan pada tarikh pilihan yang dikatakan cantik iaitu 7.7.2017.


Bergambar selepas akad nikah 
Oleh kerana perkenalan dan perancangan perkahwinan adik lelaki saya ini hanya berlangsung dan berlaku selama 3 bulan dari tarikh berkenalan,  maka majlis perkahwinan ini di langsungkan secara sederhana. 

Bergambar bersama ahli keluarga 
Cukup mudah apabila jodoh itu tiba,  begitu juga mudahnya majlis berlangsung. 

Saya seperti biasa hanya memakai baju kurung kapas @ cotton lama sahaja tahun 2012 dahulu dan tudung bawal. 

Agak beruntung,  walaupun saya bukan peminat baju kurung atau kain namun saya amat menghargai baju yang ditempah sendiri dan baju yang saya sukai pasti akan saya simpan elok. 


Bergambar selepas makan
Esoknya 8.7.2017 kenduri perkahwinan untuk semua undangan di adakan. 

Saya hanya memilih top dari Larney Official hadiah Aidilfitri dari sahabat karib saya Lyn  dipadankan dengan batik satin,  high heel glitter silver Dan beg raga dari Bali. Semua ini telah dibeli bertahun dulu namun baru di rasmikan.  Hanya top dari Larney Official sahaja hadiah Aidilfitri untuk tahun ini daripada sahabat tersayang. 

Realiti memang jimat banyak jika anda masih kekal dalam berat asal bertahun dulu.  Saya amat bersyukur untuk itu. 

Untung juga setiap accessories yang saya beli saya selalu pastikan ia bermutu dan boleh disimpan dan di pakai lama. 

Alhamdulillah sehingga hari ini setiap accessories saya tersimpan kukuh dan rapi. 

Paling istimewa kasut tinggi silver buatan tangan itu di beli lebih dari 5 tahun lepas namun kekal elok digunakan. 

Beg raga kesayangan saya yang di beli di Bali pada tahun 2007 itu ialah hasil belanja Manager bank saya iaitu bos saya ketika saya dan 3 lagi sahabat berserta Manager branch kami terpilih ke Bali untuk anugerah kecemerlangan dalam Sales. 

Itu adalah kali pertama saya menjejakkan kaki ke luar negara selepas bekerja. 

Alhamdulillah beg raga itu kekal elok tanpa sebarang kecacatan semenjak di beli. 

Saya amat menyukai beg ini. 

Begitu juga set accessories mutiara buatan tangan yang turut ditempah khas oleh saya hampir 10 tahun dulu juga masih kekal cantik seperti mula di beli. 

Saya selalu percaya setiap karya dan hasil tangan harus dihargai. 

Itu alasan mengapa saya amat mengemari sesuatu dari hasil tangan walaupun ia hanya dibeli bukan dari hasil tangan sendiri. 

Ini sahaja sedikit perkongsian mengenai minat dan kesukaan saya. 

Terima kasih. 



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...