Khamis, 6 Julai 2017

Pentingnya Kemaskini Blog Sentiasa


Baru 2 hari artikel Khasiat White Fungus  ditulis, dan kini ia berada di paparan pertama carian Google dan di No. 2.  Tiada yang mustahil. 

Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Saya selalu percaya usaha yang berterusan akan membuahkan hasil sama seperti pengorbanan yang anda lakukan. 

Sering membaca bagaimana kuasa SEO penting dalam memastikan artikel berada di Pages pertama carian Google,  dan keutamaan domain milik sendiri kadang kala membuatkan mati akal terutama jika anda menggunakan domain.  Blogspot seperti Blog ini. 

Namun,  jangan bimbang,  dunia teknologi dan Google tidak kejam untuk terus menghukum anda yang masih tidak mempunyai domain sendiri. 

Sebagai bukti,  saya menggunakan teknik rajin mengemaskini Blog dengan tajuk yang berdekatan dengan herba cina dalam minggu ini. 

Hasilnya banyak carian mengenai nama herba cina kini meletakkan banyak artikel mengenai herba cina di Blog ini di halaman Pertama carian Google walau baru beberapa hari di tulis. 

Maka ini alasan utama untuk anda tidak perlu bersedih jika hanya menggunakan domain.  Blogspot.

Kerajinan anda menaip artikel dan berkongsi Info serta maklumat, jauh lebih berkuasa meletakkan artikel anda di laman utama Google 

Rajin-rajinkan diri anda menaip mengemaskini Blog tanpa perlu bersedih dan berputus asa hanya atas alasan domain percuma dari Google yang kononnya di anak tiri kan. 

Saya banyak membaca artikel bahawa tiada satu pun manusia yang tahu algoritma sebenar yang digunakan oleh Google mahu pun facebook dalam meletakkan setiap artikel,  status atau iklan di halaman atau wall utama. 

Maka tidak perlu rasa putus asa dalam mengemaskini atau berkongsi status. 

Perkara negatif dan fikiran negatif langsung tidak mendatangkan apa-apa dari langsung anda tidak membuat apa-apa seiring zaman teknologi yang kebanyakannya boleh diperolehi manfaat secara percuma. 

Ingatlah jangan percaya apa anda baca dan lihat sehingga anda cuba sendiri.

Anda boleh punyai 100 sifu handalan,  jutaan kritikan dan pujian.

Namun yang menentukan ialah pandangan dan tindakan anda sendiri. 

Semoga artikel ini memberi motivasi untuk anda. 

Terima kasih. 



2 ulasan:

Abam Kie berkata...

saya update 3 post setiap minggu,

Qisya Khadeeja berkata...

Wah.. Hebat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...