Rabu, 6 Ogos 2014

Buat Duit Dengan Blog : NUFFNANG PART 2






Assalammualaikum wbt.. dan hai.. kepada semua pembaca blog yang saya sayangi...


Baiklah diringkaskan seringkas-ringkasnya... mengenai Nuffnang . Untuk memastikan blog anda diminati oleh Pihak Pengiklan... anda kena baca info berikut yang terdapat dalam Nuffnang.





"Pihak pengiklan yang memilih blog untuk kempen CPUV berdasarkan beberapa kriteria seperti sasaran audiens blog, genre blog dan pengaruh kuat. Misalnya, syarikat kosmetik akan cenderung memilih untuk mengiklan di blog yang kandungannya lebih kepada fesyen dan kecantikan dengan pembaca wanita.

Blogger dengan status Glitterati juga akan diberi keutamaan dalam pemilihan. How?

Pastikan iklan-iklan anda diletakkan secara optimum, mengemaskinikan profil blogger dan survei akan meningkatkan peluang pihak pengiklan memberi perhatian kepada blog anda lalu meningkatkan peluang blog anda dipilih untuk Kempen CPUV."





Anda digalakkan untuk menjawab survey mengenai blog anda.. .antara soalannya ialah  berapa kerap anda update blog anda ,kategori blog anda... isi kandungan dan sebagainya.. so, sila jawab survey ini jika berkesempatan ye... dan anda juga boleh mengemaskini survey ini bila-bila masa...


Selain CPUV , ada satu lagi graph untuk bayaran Nuffnang iaitu CPC (Cost Per Click) Campaingn...



Kempen CPC (Cost-per-click)

"Ini merupakan pendapatan daripada kempen iklan banner berdasarkan jumlah klik yang dibeli oleh pengiklan daripada blog anda pada hujung tempoh kempen.

Kempen CPC merupakan keistimewaan dapat dinikmati setiap Nuffnanger. Sama ada anda blog tentang teknologi atau makan, iklan CPC akan menjana keuntungan selagi pembaca anda klik pada iklan-iklan anda. Pantau Click-Through-Ratio anda untuk ketahui prestasi iklan-iklan anda.
Kempen "


Baiklah... saya akan sambungkan lagi entry. .untuk part seterusnya...  terima kasih kerana membaca entry ini... love, huge & kiss...




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...