Isnin, 4 Ogos 2014

Fly Me To Polaris




bintang polaris - bintang yang cantik dan terang serta senang dicari (terutama di bulan June - Sept) - tqvm utk google ats image ini



Assalammualaikum wbt….dan hai…

Aidilfitri bakal berakhir…Pantas sekali masa berlalu… sehingga kadang-kadang walau kenangan lepas datang menjelma.. kenangan itu hanya tinggal ‘kabur-kabur’.. wajah mereka yang pernah menghiasi hati… tidak lagi ‘meracuni’ perasaan dan menghadirkan rindu….

Alangkah indah hati bila tidak merindui sesiapa.. tidak mengharapkan sesiapa.. tidak menunggu sesiapa… tidak meng’skodeng’ wechat. Whatapp , facebook atau ‘life’ sesiapa….indahnya… apabila bangun tidak membayangkan sesiapa… sungguh indah…..paling indah bila tidak merindui, mengharapkan sesiapa… makan rasa semua sedap… mandi pun rasa bahagia.. ingin hidup bagaimana pun ikut suka.. segala ikut hati… tapi soalnya berapa lama hati kita boleh ‘sendiri’?....

Wahai insan-insan yang istimewa… boleh tak jangan ketuk pintu hati kami lagi?... jangan bagi kami mengharap.. jangan bagi rindu datang dihati kami lagi… jangan biar kami berteman sunyi.. .ketika kami tidak mengenali kalian.. ketika kami tidak merindui sesiapa.. hati kami tidak sesunyi ini… tapi apabila rindu dan sayang telah ada untuk kalian.. mengapa sunyi itu sering …memayungi hati kami yang serius.. tidak ingin terbabit dengan sebarang mainan dan jalinan perasaan lagi...

Aku ingin ‘terbang’ pergi jauh dari sesiapa pun yang aku takut bakal meracuni hati.. bakal membuat aku terluka… tak sanggup lagi jatuh hati.. merindu insan yang hanya pandai memberi harapan.. apalagi bertepuk sebelah tangan… .disaat dan ketika ini.. sungguh aku tidak ingin terlibat dalam permainan perasaan lagi.. rasanya seperti sungguh aku tidak bersedia.. sedih sekali untuk menolak perasaan ini. .tetapi aku terpaksa… mungkin aku sendiri terlalu lemah. .sehingga tidak sanggup ‘fight’ untuk hati sendiri… berubah dan menjadi lebih baik untuk kebahagiaan sendiri…

Maaflah.. aku tidak sanggup bercinta lagi.. tidak sanggup simpan rasa hati lagi…aku ingin terbang jauh.. jauh dari sesiapa yang aku takut akan ‘terhinggap’ lagi… aku ingin jauh dari segala media social... tetapi hidup sekarang memaksa aku tetap mengikutinya… aku ingin pergi jauh… tapi sungguh aku tidak tahu kemana…memang benar kata orang yang hilang akan berganti.. tetapi.. jika hilang.. asyik berganti.. aku sendiri pun penat sendiri…serius penat sekali…..

Aku ingin terbang.. terbang tinggi…  membelah awan..tinggi sekali… ketika malam sunyi kesejukan dengan angin malam lembut menyapa dingin  menemani aku.. bukan air mata… atau kesedihan yang aku bawa dalam mimpi-mimpiku… aku ingin terbang tanpa perlu takut kepada petir kilat dalam cuaca sejuk nyaman ditemani bintang-bintang dan bulan…. Aku ingin memandang kebawah tanpa rasa ketakutan… memandang kebawah dengan rasa bahagia.. dan memandang keatas dengan perasaan kagum dan penuh semangat untuk terbang tinggi dan terus tinggi menuju ke bintang-bintang yang bergemerlapan.. yang meng’jauh’ kan aku. .dari mereka yang ‘bakal’ menyakiti aku.. atau mereka yang tidak menghargai aku atau mereka yang aku sendiri tidak’ berani berkorban’ untuknya…. Maafkan aku…. Sungguh aku ingin terbang…..

" semoga saja kan kau dapati
hati yg tulus mencintaimu
tapi bukan aku "

Lirik Lagu  Nyanyian Keris Patih 
Tajuk : - Tapi Bukan Aku


Salam sayang dari saya… terima kasih kerana membaca entry ini… luv , hug & kiss… muahzzz….




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...