Khamis, 26 Oktober 2017

Bahan Toksid Dalam Mandian Komersial


Original Body Scrub dalam proses 
Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Realitinya terlalu banyak bahan kimia baik yang lembut (mild)  atau keras (Hard) dalam produk kegunaan harian kita. 

Dari pencuci dapur,  simen,  pewangi malah mandian ke losen dan sebagainya anda akan melihat pelbagai senarai bahan yang akan membawa kesan kepada kulit dan kesihatan walaupun mungkin ia dari jumlah yang dibenarkan. 

Antara bahan yang sering di war-warkan penyebab kanser dan kimia harsh ialah 
  • Sodium Lauryl/Laureth Sulfate (SLS/SLES) Sodium lauryl sulfate is a surfactant, detergent, and emulsifier used in thousands of cosmetic products, as well as in industrial cleaners. ...
  • Dioxane. ...
  • Parabens. ...
  • Propylene glycol. ...
  • Diethanolamine or DEA. ...
  • Fragrance. ...
  • Triclosan.
** sumber rujukan di atas diambil dari Google 

Malah terdapat berpuluh malah beratus lagi bahan-bahan kimia jenis baru dan lama yang bukan sahaja merosakkan tubuh anda malah alam sekitar dan udara. 

Bahan kimia yang digunakan hari ini sedikit demi sedikit akhirnya akan memberi kesan kepada tubuh badan. 

Berpuluh tahun menggunakannya bahan mandian komersial akhirnya di beri kesedaran,  maka penulis juga akhirnya berubah ke bahan lebih asli dan selamat. 

Tahukah anda didalam buku Persatuan Pengguna Pulau Pinang sering ditegaskan hanya guna bahan yang boleh dimakan sahaja di tubuh anda. 

Bahan makanan asli yang anda tahu asalnya dan bukan diproses. 

Menyelusuri setiap bahan bacaan dan tajuk buku yang diterbitkan oleh Persatuan Pengguna Pulau Pinang Anda akan memahami betapa perlunya anda cerdik memilih setiap bahan yang perlu anda sapu ke tubuh dan gunakan setiap hari.



Pernah menulis artikel mengenai Homemade Scrub dan lulur yang anda boleh membuatnya sendiri di link di bawah,  artikel ini memberikan lebih 7 pilihan mudah untuk menggantikan mandian komersial anda. Sila rujuk artikel ini untuk semangat dan idea pilihan lulur dan Skrub untuk memudahkan hari anda 


Kini anda tidak perlu risau,  jika anda tidak punya masa dan inginkan sesuatu yang lebih sihat dan formula asli turun temurun anda boleh menggantikan mandian komersial anda dengan menggunakan Original Body Scrub. 

Original Body Scrub di perbuat dari bahan asas utama beras pulut susu premium yang terkenal zaman berzaman sebagai bahan paling sesuai untuk kulit asia. 

Di gunakan antara bahan perawatan kulit dan penjagaan tubuh  utama di Filipina dan Thailand,  beras pulut juga turut dijadikan bahan tradisi untuk tubuh dan kecantikan di Malaysia dan Indonesia berkurun lama sejak zaman nenek moyang lagi. 

Hanya 26 saat masa diambil untuk bahan kimia ini masuk ke dalam saluran darah anda.
**imej diambil dari Google 

Di musim panas membahang,  terutama jika anda sering keluar dan berpanas.  Sering ke pantai untuk bermain bersama anak-anak dan sunbathing,  Original Body Scrub dari bahan utama beras pulut susu ini amat membantu dalam menjaga kecantikan kulit. 

Original Body Scrub bukan sahaja berfungsi membersihkan tubuh malah menanggalkan kulit mati,  menipiskan parut,  mengurut badan dengan urutan ringan,  mencerahkan tubuh dan menegangkan kulit.

Bancuh Original Body Scrub ini secara cair dan rendam ia semalaman,  ia amat membantu mendapatkan kulit yang lebih sihat. 

Jangan lupa sapu minyak asli di tubuh untuk kesegaran dan urutan selepas mandi. Pastikan pilih minyak yang paling sesuai dengan tubuh anda. 

Original Body Scrub di datangkan dalam 3 pakej. 

1. Pakej Biasa 180 gram  Rm8. 90
2. Pakej Premium 430 gram Rm15.90
3. Pakej Special 1kg RM30.90

Untuk pertanyaan dan pembelian produk Original Body Scrub 

Anda boleh terus whatapps ke

016 276 2636 

Untuk pembacaan lanjut mengenai Original Body Scrub anda boleh membaca setiap artikel di kategori Skrub di Blog ini di link  di bawah. 


Tunggu apa lagi,  mulakan azam baru anda mulai sekarang. 

Selain diet yang sihat,  tubuh anda juga perlukan bahan penjagaan diri yang lebih sihat. 

Fikirkan berapa kali anda mandi sehari, sebulan atau setahun.

Darabkan dengan usia anda hari ini.

Terima kasih. 


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...