Khamis, 29 Oktober 2015

TEMPAT MAKAN BEST DI KUANTAN PART 24- SARA BOAT NOODLE

pandangan hadapan restoran ini

Ini adalah artikel sambungan link ini TEMPAT MAKAN BEST DI KUANTAN : WARUNG AJA

Jika di Kuala Lumpur terkenal dengan NOODLE BOAT , di kuantan juga terdapat restoran berunsur NOODLE BOAT iaitu SARA BOAT NOODLE.

Ia terletak bersebelahan restoran SARA THAI , berhadapan dengan HOTEL GRAND CONTINENTAL. 

Atau dengan kata mudah berdekatan KUANTAN MEGAMALL atau TNB Kuantan.



Beroperasi bermula jam 12.30 pm anda boleh datang beramai-ramai bersama rakan pejabat dan keluarga pada hari bekerja atau hari cuti.




Bermula serendah harga RM1.90 semangkuk kecil anda boleh memilih menu atau set yang disediakan di restoran SARA BOAT NOODLE ini dari serendah RM7.90 satu set atau set termurah.


Perhatikan cara membuat pesanan yang di tampal diluar restoran ini bagi memastikan pelanggan baru memahami prosedur dan memudahkan masa dan perancangan budget dan hidangan pilihan.


Berikut adalah gambaran hiasan dalaman dan antara pemandangan yang terdapat di restoran SARA BOAT NOODLE , KUANTAN yang sempat saya nikmati bersama kawan saya tempoh hari. 










Memang meriah suasana di sini terutama ketika makan tengah hari, saya tiba lewat hampir waktu makan tengah hari tamat iaitu dalam pukul 1.50 tengah hari. 

Tetapi masih kelihatan ramai pelanggan di restoran ini.


Antara minuman popular disini ialah green tea milk atau teh susu teh hijau ais dan panas. Harga teh green tea ice ini ialah RM2.50 segelas.


Disini juga di sediakan masakan panas untuk makanan tengah hari iaitu nasi goreng sahaja. Saya memesan nasi goreng vegetarian yang berharga RM7. Rasa nasi goreng ini bagi saya biasa sahaja.


Terdapat 4 jenis sos pilihan untuk di nikmati bersama boat noodle pilihan anda.


Kawan saya memilih minuman teh hijau susu panas yang berharga RM2 sahaja.

Set yang dipilih oleh kawan saya yang berharga RM7.90 . 4 mangkuk hidangan mee.

Rakan saya mencuba set hidangan paling basic untuk seorang yang berharga RM7.90 . Menurut citarasa kawan saya, rasa boat noodle disini ok dan boleh tahan. Tetapi melihat kepada kelicinan mangkuk setiap pelanggan disini cukup mengatakan betapa mereka mengemarinya.

kawan saya kusyuk menikmati hidangan dan saya hanya menikmati nasi goreng
Saya memcuba merasa 2 jenis mee di sini, rasa kuah boat noodles ini lain dari sup-sup resepi original di MALAYSIA , ada rasa masam-masam manis sedikit. Okey not bad.


Sebelum itu adik ipar dan kakak saya serta anak-anak saudara saya telah datang singgah dan menikmati makanan tengah hari disini. 

Disini juga turut di hidangkan pulut mangga yang berharga RM8 DAN PULUT DURIAN yang berharga RM10. Anda boleh menambah hidangan ini sebagai hidangan sampingan.



adik ipar saya, Intan dan anak saudara saya, Ilham


Jika anda tidak tahu ingin menikmati masakan ringkas atau sup atau mee anda boleh memilih restoran ini sebagai salah satu pilihan untuk menikmati hidangan tengah hari anda.

Selamat mencuba.

Terima kasih.


*** artikel seterusnya Tempat Makan Best Di KUANTAN : 90 DEGRESS CAFE & ART


2 ulasan:

Izwa Kamaruddin berkata...

alaaa rugi nyer baru je balik dari kuantan!

Deeja berkata...

Tak apa.. Next time dtg kuantan, boleh singgah ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...