Selasa, 20 Oktober 2015

BLOGGER : Akhirnya ...


proses mereka bentuk gambar bagi barisan penulis TSC- kerana pertukaran jumlah dan kategori penulis

Bukan mudah menjemput 10 penulis atau blogger dalam satu blog.

Jemputan yang pada mulanya di sambut, kemudian difikirkan kembali untuk 2-3 kali atau kesekian kalinya.

Saya bermula dengan menjemput penulis jemputan di blog ke 2 saya Wake Up & Be Awesome . Tetapi sebenarnya bukan mudah untuk mendapatkan penulis jemputan yang betul-betul berkualiti dan hampir dengan imej blog dan nieche blog yang dipersembahkan.

Proses BLOG KERJASAMA " THE SUCCESFUL CLUB " sebenarnya hanya mengambil masa 2 minggu sahaja.

Idea ini datang semenjak SEPTEMBER 2015 lagi, tetapi saya sendiri tidak tahu siapakah blogger yang ingin bekerjasama di dalam blog ini.

Ilham asal ialah 7 Blogger atau penulis tetap.  Tetapi melihat kepada objektif blog yang lebih luas 9 Blogger di jemput, dan disaat-saat akhir, akhirnya saya menjemput seorang lagi DOKTOR WANITA yang terkenal di kalangan group NAAE / EKZEMA MALAYSIA juga group TELEGRAM kesihatan yang saya sertai.

Dengan  cabaran mengumpulkan 10 orang penulis, tentu sekali THE SUCCESSFUL CLUB harus menyesuaikan keadaan setiap penulis tetap untuk memastikan artikel pertama disiarkan pada 18 Oktober 2015 tepat pada pukul 10 pagi , hari Ahad.

3 hari sebelum tarikh permulaan Artikel pertama disiarkan, Dr. Hafiz Sulaiman memberitahu bahawa kerana kekangan masa dan produk baru beliau yang akan dipasarkan awal tahun 2016, beliau terpaksa memikirkan kembali komitmen beliau sebagai penulis tetap di THE SUCCESSFUL CLUB. Beliau turut mengesyorkan pengganti beliau sebagai penulis tetap di THE SUCCESSFUL CLUB. Beberapa orang doktor disyorkan oleh Dr. Hafiz Sulaiman kepada saya sebagai pencetus idea blog kerjasama ini.

Syed Ishak pula menghadapi , masalah sambungan internet yang teruk akibat kes dari pengeboman di ANKARA, Turki. Syed Ishak yang kini bekerja dan menetap di TURKI adalah antara SPECIAL APPEARANCE atau penampilan istimewa khas di THE SUCCESSFUL CLUB. Pada permulaan idea, hanya beliau seorang yang akan menjadi special appearance di THE SUCESSFUL CLUB.

Oleh kerana senarai doktor yang disyorkan oleh Dr. Hafiz Sulaiman agak kurang sesuai dengan imej THE SUCCESFUL CLUB, maka Dr. Hafiz Sulaiman bersetuju untuk menjadi special apperance atau penampilan istimewa di THE SUCCESSFUL CLUB. Ini bermakna Dr. Hafiz akan cuba menulis sekurang-kurangnya 1 artikel sebulan di THE SUCCESSFUL CLUB (TSC) ini.


bermula dari Syed Ishak seorang sebagai 'Special Appearance' kemudian 2 orang dan akhirnya menjadi 3 orang 'special appearance'

Penulis tetap THE SUCCESSFUL CLUB ialah Qisya Khadeeja, Iffah Zaimi, Shauki Alizan , Hezren Hezzarol , Norazlina Borhan, Suhana Abdul Ghani dan Izzat Beserah.

Pada permulaan seorang sahaja penulis sebagai Special Appearance atau penampilan istimewa menjadi kepada dua orang iaitu Dr. Hafiz Sulaiman dan Syed Ishak.

Pada masa saya menunggu pengesahan persetujuan dari Dr. Hafiz Sulaiman, saya menjemput seorang lagi doktor wanita yang menepati imej yang dicari oleh THE SUCCESSFUL CLUB , iaitu Doktor Hajjah Suraya. Beliau adalah antara doktor homeopathy popular di facebook dan internet.


Ketika pertama kali menghubungi Doktor Hajjah Suraya untuk menjemput beliau menjadi penulis di The Successful Club, Doktor Hajah Suraya baru sahaja  tiba di Malaysia dari Mekah Al Mukaramah kerana mengerjakan ibadah haji. Alhamdulillah, beliau terus bersetuju walau saya pasti beliau amat keletihan ketika menjawab mesej saya. Terima kasih Doktor Hajjah Suraya. Saya amat terharu.

Maka bermulalah proses-proses dan pengalaman seterusnya, dalam melengkapkan THE SUCCESSFUL CLUB ini. Saya akan berkongsi dengan anda pengalaman ini di artikel seterusnya.

Terima kasih.





2 ulasan:

Rozita Ceritaita berkata...

menarik!! gd luck!

Deeja berkata...

Tqvm rozita.. Utk awk juga ☺️

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...