Jumaat, 10 April 2015

Pengalaman Percutian Ke Swiss Garden Beach Resort , Damai Laut, Perak - Part 3

Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera buat semua pembaca blog saya yang tersayang.. alhamdulillah ini adalah sambungan dari entry part 2 Percutian Di Swiss Garden Golf & Resort , Damai Laut Perak Part 2 sebelum ini..................

Betapa gembira dan puas hatinya kami dengan bilik ke 2 yang mempersonakan itu. .so kami decide untuk berjalan-jalan menikmati pemandangan resort ini.. lewat petang sekembali kami dari Jeti Pangkor..

pemandangan dalam bilik ke 2 kami...


view di luar balkoni bilik ke 2 kami

sambil lepak minum pun boleh lihat pemandangan laut dan sunset yang cantik



bergambar di balcony bilik sebelum melawat kawasan resort




menunggu sunset lagi disini...

Saya bejalan-jalan seorang diri melawat kawasan yang saya boleh jejaki diresort yang pernah mendapat pelbagai anugerah ini.. serius.. sepanjang berjalan memang mata ini tidak berkelip melihat suasana pantai yang mendamaikan dan hiasan taman diresort ini... melihat telatah kanak-kanak ketawa dan berlari-larian keliling pantai bersama kaum keluarga.. membuatkan saya rasa gelihati... sebelum turun melihat pasir pantai dan pemandangan ini saya harus melalui kawasan ke bilik pertama kami yang berdekatan beach bar disini... actually di resort ini juga para pelancong  @ pengunjung boleh menikmati seafood  @ makanan laut segar dari pantai remis... sambil menikmati pemandangan laut yang menakjubkan diwaktu malam...


melalui kawasan ke bilik pertama kami


pemandangan senja yang cantik


serius memang cantik dan mempersonakan pemandangan disni


pengunjung dan pelancong sibuk beriadah dengan aktiviti pilihan masing-masing


pengunjung menikmati pemandangan laut dan percutian masing-masin


saya suka sangat melihat pemandangan dan keleteh pelancong dan pengujung disini ... bahagia sahaja rasa..


kesibukkan setiap orang melakukan hal sendiri ...


saya sempat merakamkan aksi disini


tulis apa tu cik abang?...


ibu dan ayah melayan karenah anak-anak...



antara piihan aktiviti yang anda boleh pilih
Saya turut melawat kawasan lain yang popular di resort ini dikalangan pengunjung dan pelawat disini antaranya tempat mereka menikmati hidangan laut dengan berlatarkan kawasan laut.. dan ombak disini.. ketika  saya tiba waktu hampir senja dan pekerja-pekerja sibuk menyediakan kelengkapan makanan disini..


cantiknya...

ini pula beach bar

Saya sengaja melawati kawasan tempat pengunjung menikmati makanan laut buffet yang popular disini...

pengunjung mengambil kesempatan memancing


wah.. serius bestnya... 


pekerja sedang menyediakan makanan


bestnya berehat dan mengambil angin ditepi pantai yang indah dan mempersonakan





minum kopi bersama dengan yang tersayang disini mesti seronok..
Lihat sahaja gambar kesibukan pekerja dan pengunjung menikmati hidangan masig-masing dengan pemandagan pantai indah ini..







Saya mengambil kesempatan menikmati pemandangN indah ini seorang diri sambil mencari ilham menulis blog saya ini...

walau angin panas menyapu wajah sampai kulit sunburn.. tapi saya tetap puas hati dan gembira

cantik sungguh pemandangan disini

setelah puas berjemur dan menikmati pemandangan pantai dan laut yang indah itu.. saya terus berjalan dan naik keatas menuju pulang ke lobby.. untuk update my intagram.. actually saya jarang update aktiviti saya di intagram.. tapi saya suka untuk berkongsi pemandangan indah resort ini dengan folower saya..


tangga menuju ke destinasi seterusnya


tidak terasa kepenatan berjalan kerana pemandangan resort ini sungguh indah sekali..



cantik sekali resort ini


pemandangan dikawasan lobby diwaktu senja
Saya hanya melayari internet menggunakan wifi percuma yang disediakan oleh pihak resort dilobby kerana kesukaran mendapat line internet disini... jadi selesai menggunakan wifi dan bateri handphone saya pun hampir habis.. saya sempat mengambil beberapa keping gambar diruangan lobby ini.. untuk mereka yang bercadang bercuti disini..


pemandangan lobby ini diwaktu senja

antara anugerah yang didapati.. actually bilik kedua kami belakang tempat ini @ melalui lorong ini



cantikkan?



antara hiasa dilobby resort ini


Baiklah ini sahaja coretan yang boleh saya tuliskan untuk entry kali ini.. nantikan sambungan part 4 dalam waktu terdekat ini.. terima kasih kerana membaca entry ini. salam sayang dari saya.. love, huge & kiss...

*** ini adalah sambungan entry ini Percutian Di Swiss Garden Golf & Resort , Damai Laut - Part 4 @ last


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...