Khamis, 2 April 2015

Andai Kau Berdoa...




imej dari google




Andai kau berdoa...


Andai kau berdoa...
Untuk aku memaafkanmu
Telah lama aku berdoa pada tuhan
agar aku mampu memaafkan segala dosamu
Dengan seikhlas hatiku..

Andai kau berdoa...
Agar kita kembali seperti dulu
Aku hanya berdoa… jika itu yang terbaik…
Aku menunggu saat itu…

Andai kau berdoa....
Agar aku melupakan peristiwa dulu
Aku akan berdoa
Untuk terus mengingati apa yang telah Kau lakukan padaku

Andai kau berdoa untuk bertemu lagi dengan aku
Aku akan berdoa agar ketika saat kita bertemu lagi
Aku sedang bahagia dengan kehidupan ku
Bertemu pengganti yang jauh  lebih baik dari dirimu
Yang bisa membuatmu tahu… ketentuan tuhan untukku sungguh indah sekali

Andai kau berdoa...
Agar waktu dahulu dapat diperbaiki
Aku juga berdoa.. jika itu terbaik meredakan hati kau dan aku
Aku relakan… tapi aku akan terus berdoa
Agar kau dijauhkan selamanya untuk menjadi jodohku dan syurgaku

Andai kau berdoa....
Aku akan menemani setiap perjalanan hidupmu
Aku akan berdoa.. cukuplah doa aku menemani dari kejauhan
Benarkan aku dengan insan yang jauh menghargai aku
Yang tidak pernah menyakiti dan meninggalkan ku

Andai kau berdoa....
Untuk menebus segala dosa dan kesilapan yang telah kau lakukan padaku
Pada hayat ini.. dan pada tika ini..
Aku akan berdoa… supaya kau tidak diberi kesempatan itu
Agar rasa bersalah itu terus bersemadi pada hayatmu selamanya
Dan aku berjanji.. aku takkan menuntut ia sampai mati
Kerana kau telah ku maafkan sejak dulu lagi

Andai kau berdoa....
Agar diberi kesempatan memohon kemaafan dihadapan aku sendiri
Bercakap dengan aku sendiri…
Aku akan berdoa.. kau takkan pernah diberi kesempatan itu
Selamanya… selagi aku hidup….

Andai kau berdoa.. semua yang aku tulis ini…
Tidak akan aku berdoa
Aku akan berdoa tika dan saat ini..
Wahai tuhanku.. untuk sentiasa memakbulkan doa-doaku ini…

Andai kau berdoa…untuk mengetahui tentang isi hatiku padamu selamai ini..
Aku doakan agar diberi peluang membaca luahan ini
Dan supaya kau berdoa
Tiada insan lain yang melalui kisah seperti kita ini

Ku berdoa...
Kau dan aku
Tetap dirahmati disepanjang hayat hidup kita..
Hingga akhirnya…
Andai kau berdoa
Doalah yang baik-baik untuk aku…
Ingat aku dalam doamu…




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...