Ahad, 21 Oktober 2018

ANTARA PILIHAN JENAMA SERBUK GUM @ GAM ARAB @ ARABIC TERBAIK TANPA GULA


antara jenama gam arab atau gum arabic yang dipercayai
Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera.

Gam arab atau gum arabic dan lebih dikenali manna bagi pengemar makanan kesihatan adalah antara prebiotik yang amat bagus untuk kesihatan usus, kulit dan tubuh.

Gam Arab atau manna ini boleh didapati dalam bentuk ketul dan juga serbuk. Kini gam arab atau manna semakin mudah didapati dan dijual di pelbagai kedai arab dan juga jualan online.


Ada yang mengemari bentuk ketulan kerana percaya ia lebih asli dan selamat diamalkan. Bagi sesetengah individu mereka memilih jenis serbuk kerana tiada sisa kulit kayu atau serbuk kayu juga habuk kayu yang menyusahkan untuk ditapis dan dibuang.


pilih gam arab atau manna 100% tanpa kandungan gula, gula tambahan dan maltodextrin
Jika gam arabic atau manna ketul dipilih dari segi warna putih berbanding warna coklat gelap kerana dipercayai warna cerah lebih baik dan lebih tinggi gred berbanding gam arab atau manna ketul berwarna coklat cair atau gelap.

Namun untuk gam arab atau manna dalam bentuk serbuk, adalah disyorkan supaya pengguna memilih serbuk gam arab tanpa gula, perasa, pewarna dan pengawet. Elakkan serbuk gam arabic yang dicampur maltodextrin atau gula tambahan. Terdapat banyak jenama gam arabic atau manna ini yang mengandungi gula campuran.


Gam arabic atau manna selain bagus untuk pesakit buah pingang, ekzema, SLE, asma dan penyakit autoimun lain, ia juga amat bagus sebagai makanan tambahan asli untuk kesihatan.

Pelbagai khasiat gam arab dan manna ini boleh dirujuk di artikel sebelum ini di KHASIAT DAN MANFAAT GAM ARAB ATAU ARABIC GUM ( MANNA) UNTUK KESIHATAN DAN KECANTIKAN .

Semoga artikel ini memberi manfaat dan membantu anda. 


Terima kasih.





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...