Isnin, 28 Ogos 2017

Contoh Bahan-bahan di dalam Produk 3 in 1 Komersial


Lihat bahan-bahan yang di gunakan 

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Artikel sebelum ini menerangkan bagaimana bahan-bahan yang jelas digunakan dalam pembuatan cookies ditulis dengan terang dan bahan yang mudah difahami serta mudah didapati dan dibuat di rumah.

Gambar di atas menunjukkan salah satu campuran minuman oat 3 in 1 popular,  Yang pastinya ramai dari anda tahu betapa minuman 3 in 1 atau segera ini kaya dengan gula dan bahan proses yang tidak baik untuk kesihatan.

Sila lihat perbezaan ketara dengan bahan-bahan dalam artikel sebelum ini berbanding bahan-bahan yang tertera di bahagian bungkusan minuman oat 3 in 1 ini.

(Artikel sebelum ini Pilih Produk menggunakan Bahan Mudah Dikenali)

Kalsium karbonat,  penambah perisa,  penstabil dan pelbagai lagi bahan yang memerlukan anda memikirkan dengan rumit bahan ini jika anda ditugaskan mencari.

Membayangkan rupa bahan ini pun anda tidak mampu,  apa lagi mencarinya di pasaraya berhampiran anda.

Maka ini jelas menunjukkan bahawa bahan ini bukan dari bahan semula jadi yang biasa anda gunakan di dapur.

Lebih selamat dan jimat jika anda membeli oat sebenar dan bancuh sendiri minuman kegemaran anda yang anda tahu apa bancuhannya.

Oat 3 in 1 ini menggunakan oat sebenar,  namun campuran bahan lain yang menyebabkan ia menjadi kurang sihat.

Pujian harus diberikan untuk tanpa trans fat yang dipaparkan di bungkusan ini,  namun itu tidak bermaksud ia sihat kerana ia kekal produk komersial yang tinggi bahan proses lain.

Pilih susu segar asli atau susu tepung asli.. Pilih oat 100%, insyallah ia jauh lebih sihat berbanding minuman segera seperti ini.

Bijaklah memilih pemakanan dalam seharian anda kerana ia akan digunakan tubuh dan memberi kesan sepanjang hayat.

Semoga Info ini memberi manfaat kepada anda.

** jika anda masih kekal ingin kan produk 3 IN 1 komersial kerana tidak mampu menelan yang asli, ( ia memerlukan masa untuk melatih lidah dan selera, digalakkan anda melatih diri dengan makanan asli) anda masih boleh memilih produk komersial ini yang lebih sihat berbanding produk komersial 3 in 1 lain yang mengandungi trans fat dan bukan bijirin sebenar.

Terima kasih. 



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...