Isnin, 27 Februari 2017

Jangan Takut Berjumpa Doktor


Antara supplement dari bahan Semulajadi. 
Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Kesihatan di beri oleh Allah kepada setiap hambanya.

Kita bertanggungjawab atas amanah untuk menjaga tubuh dan kesihatan yang diberikan oleh Allah sebagai pinjaman ini.

Menikmati makanan sihat dan makanan asli yang menjadi ubat dan kesembuhan berlaku atas keizinan Allah bukan atas kuasa makanan Semulajadi itu sendiri.

Namun harus diakui,  makanan Semulajadi dan sihat diakui secara sains sebagai makanan kesembuhan dan tubuh boleh merawat sakitnya sendiri dengan pemakanan dan diet yang sihat.

Namun alasan di atas tidak cukup untuk anda menolak mentah mentah perawatan moden terutama saranan doktor yang merawat anda.

Ramai golongan yang mementingkan kesihatan,  berjumpa doktor hanya untuk mengdianosis penyakit namun menolak menggunakan ubatan diberi dan merawat dengan cara pemakanan sunnah dan Semulajadi.

Ia mereka berjaya sembuh berkat kesabaran dan ilmu asas serta ilmu pengetahuan dan pengalaman mereka sendiri.

Jika anda masih baru,  dan masih kekurangan ilmu.  Tiada Group sokongan,  saya menasihatkan anda supaya berjumpa sahaja doktor dan menggunakan segala ubat dan rawatan yang diberikan oleh doktor anda.

Anda harus tahu ada penyakit jika dibiarkan akan lebih teruk,  luka makin membesar dan mungkin menyebabkan jangkitan lebih teruk sekaligus memerlukan antibiotik.

Ini lebih merumitkan keadaan jika senjata supplement Semulajadi anda tidak cukup dan anda baru sahaja mengamalkan diet sihat.  Tubuh anda mungkin tidak cukup kuat,  itu alasan wajib untuk anda menerima dahulu rawatan doktor.

Usah risau tentang kesan ubat anda sama ada ubat sintetik,  kimia,  dadah mahu pun steroid.

Gunakan sahaja ketika waktu terdesak.  ISLAM tidak mengharamkan ubat doktor malah jika waktu terdesak dan darurat perkara yang haram pun boleh menjadi halal.

Jangan terlalu merumitkan keadaan,  kerana stress atau cara hidup zaman sekarang yang memerlukan anda bekerja atau menguruskan anak memerlukan kepada perawatan moden juga.

Setelah anda sembuh.  Masa untuk anda detoks segala ubat yang telah anda ambil.

Pastikan anda benar benar sembuh dan badan telah kuat barulah masa untuk anda mengdetoks dan mengamalkan diet sihat dan holistic.

Apabila tubuh anda sudah biasa dengan makanan sihat dan anda semakin bijak dalam ilmu dan perawatan Semulajadi anda boleh mengamalkan segala ilmu kesihatan ini tanpa perlu bergantung sepenuhnya kepada ubat doktor.

Perkara ini memerlukan step by step bukan Terus ketika sakit,  ketika itu baru anda terpingga-pingga baru bermula.

Saya akan terangkan fasa pertama permulaan untuk detoks dalam artikel khas seterusnya.

Terima kasih.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...