Rabu, 13 Januari 2016

Tolong Maafkan Aku...



Hampir 3 tahun, kali terakhir kamu menghubungi aku,
aku ingin memberitahu kamu kawan
terima kasih atas hadiah kamu yang lebih lama dari itu..
kini aku faham
ia langsung bukan salah kamu
tapi keterpaksaan meneruskan hidup
tapi aku tahu
kau sendiri tahu
yang aku langsung tidak lagi ingin ambil tahu
atau fikirkan mengenai kamu lagi...

Aku teringatkan kamu hari ini
kerana akhirnya aku tahu dan sedar
semua penggantimu sebagai sahabat aku
akhirnya melakukan perkara yang sama 
lebih kurang kamu
tapi aku akhirnya tidak terasa apa-apa
kerana kau telah mengajarkan ia padaku
lebih awal lagi..

'Aku maafkan kamu
tak perlu kita bertemu
cukup kau tahu
yang aku
maafkan kamu
tolong teruskan hidup
jangan sebut namaku'

Dan untuk kamu-kamu
sahabat-sahabatku yang lain
sesungguhnya aku juga maafkan kamu
tak perlu kita bertemu
cukup kalian tahu
yang aku maafkan kamu
tolong teruskan hidup
jangan sebut namaku..

Aku tak akan mungkin 'remove' atau block kamu dari facebook aku
atau delete nombor telefon kamu
tapi kamu sendiri yang menukarkan nombor telefon kamu tanpa memberitahu aku
aku ucapkan terima kasih kerana masih sudi menjadi kawan aku walau dalam facebook
andai satu hari kawan, kau berjaya
tak perlu kau ganti apa-apa kepada aku
sebab aku percaya
gantian apa yang telah kau lakukan kepadaku
akan digantikan oleh tuhan dengan sesuatu yang lebih bermakna

Terima kasih kerana menemani hari-hari sedih aku yang terluka 
bertahun dulu
terima kasih kerana mengambil berat dan memanjai aku
terima kasih kerana selalu menjadi pendengar setia aku
terima kasih atas kemanjaan itu
dan terima kasih atas pengorbanan kalian untuk aku

Sesungguhnya aku akan kekal menyayangi kalian
hingga akhir nafasku
walau beratus-ratus penganti kalian 
akan terus bertukar ganti..

Kau takkan mungkin
akan bertemu pengganti seperti aku
seperti mana aku takkan mungkin 
menemui pengganti sepertimu

Aku akan sentiasa membawa kenangan persahabatan kita
selamanya
walau aku telah ditemani
insan lain yang lebih istimewa

aku maafkan kamu
tak perlu kita bertemu
jangan sebut namaku
dan aku maafkan kamu
tolong teruskan hidup
jangan sebut namaku..

Dan..

TOLONG MAAFKAN AKU...







Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...