Jumaat, 3 Julai 2015

PENAWAR KENCING TIKUS @ LEPTOSPIROSIS

serai dan daun serai penawar bagi penyakit kencing tikus

Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang. Selamat berpuasa dan menyambut bulan Ramadan yang mulia.

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda petua atau penawar kencing tikus  atau Leptospirosis. Dewasa ini memang penyakit ini amat membimbangkan dan dikatakan sukar dirawat serta boleh menyebabkan kematian. 


Saya berkongis petua ini yang saya dapati dari facebook Tuan Haji Mohd Tariq MKamal :-

Beliau mengatakan ,dengan izin Allah penawar ini mujarab dan boleh membunuh kuman kencing tikus serta menyembuhkan pesakit.

Bahan-bahan yang diperlukan:

1. Beberapa batang serai termasuk daun serai

Cara-cara :-

Cuci bersih serai dan daun serai (seeloknya organik atau ditanam sendiri) dan rebus (seeloknya dengan air yang telah ditapis)

Setelah siap, boleh diberi minum kepada pesakit yang terkena virus penyakit kencing tikus. Dengan izin Allah akan memberikan kesembuhan segera.

Tuan Haji Mohd Tariq MKamal turut memberitahu dalam facebook beliau, bahawa terdapat pesakit yang terlantar dihospital turut mencuba ramuan diatas dan dengan izin Allah telah sembuh. Malah , doktor yang merawat pesakit itu juga terkejut kerana ia sembuh hanya dengan meminum air rebusan serai dan daunnya sahaja sebagai penawar kepada penyakit ini.


Ini sahaja yang dapat saya kongsikan dengan anda untuk kali ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Salam sayang dari saya. Assalammualaikum.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...