Khamis, 23 Julai 2015

Blogger :Akaun Adsense Baru Saya


***Untuk paparan dan imej lebih jelas. Sila Klik Imej. Terima kasih.

imej ini agak kurang jelas kerana saya tidak pandai meng"edit" gambar atau menggunakan perisian (software) bagi membolehkan gambar dilihat jelas (sharp)


Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang. Imej gambar diatas ini adalah , imej yang diambil menggunakan telefon bimbit saya pada 12 Julai yang lepas. Iaitu hampir 2 minggu saya mempunyai akaun adsense.

Dibawah ini pula ialah imej akaun adsense yang telah di 'print screen' oleh saya pada awal pagi, hari ini.

imej yang diambil oleh saya pada pagi ini

imej yang diambil oleh saya pada pagi ini, imej ini berubah-ubah mengikut hari dan waktu

Oleh kerana saya masih tidak punya waktu untuk mempelajari cara membaca 'dashboard' atau paparan halaman adsense ini, jadi saya sendiri tidak tahu untuk menilai dan membaca laporan adsense ini sekaligus mengunakan sepenuhnya akaun adsense saya untuk menjana wang di blog saya.


Walau bagaimana pun, saya kini dalam perancangan untuk memulakan menulis sebuah lagi blog personal saya yang lebih kepada motivasi kepada diri saya sendiri dalam waktu terdekat ini.

Saya kini mengidam mempunyai 3 buah blog sebelum akhir tahun ini, Kerana melalui pembacaan saya ramai blogger yang membuat duit melalui blog menggunakan adsense. Mereka membuat 'superblog' dan menjana wang dari adsense dari USD1 sehari sehingga USD1000 ke USD3000 sehari. Walau ia nampak sukar bagi blogger baru seperti saya, tetapi sekurang-kurangnya ia memberi semangat untuk saya untuk terus berblogging.

Benarlah kata orang, kita adalah apa yang kita baca dan percaya. Jika dulu banyak yang saya sukar percaya mengenai buat duit dengan blog, tetapi makin mengenali blog, makin menambah ilmu saya makin yakin blog adalah salah satu medan pendapatan pasif yang bernilai dan bagus.

Sekian sahaja perkongsian saya untuk kali ini. Saya akan berkongsi dengan anda blog saya yang terbaru dalam waktu terdekat ini. Semoga saya menjadi antara golongan adsense player yang berjaya dan sukses juga berjaya dalam bidang lain yang saya ceburi dan idamkan. Ramai yang mengatakan betapa pentingnya fokus. Dan saya akan cuba fokus kepada semua benda yang telah saya pilih dan ceburi.

Salam sayang dari saya. Terima kasih kerana terus menjadikan blog ini sebagai sumber rujukan. Assalammualaikum.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...