Jumaat, 3 Julai 2015

BERBUKA PUASA DI HOTEL MS GARDEN , KUANTAN


bergambar sebelum berbuka puasa

Assalammmualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang. Bagi anda yang mencari tempat berbuka puasa yang menarik dan hidangan yang enak terutama bagi mereka yang mengemari masakan cina , anda boleh memilih MS Garden Hotel sebagai tempat pilihan yang terbaik untuk berbuka puasa di Jade Restoran.


saya kusyuuk ambil gambar sehingga selalu terlupa mengambil gambar sendiri

Saya telah berpeluang berbuka puasa di Restoran Jade di MS Garden Hotel Kuantan ini pada minggu lepas. Kebetulan rezeki saya dan rakan-rakan, sahabat kami Naemah telah berbesar hati membelanja kami menikmati hidangan berbuka puasa Set bagi 4 orang yang hanya berharga RM128 termasuk cukai.

satu pilihan menu sup dan 3 pilihan menu lain yang terdiri dari ayam, itik, daging lembu, udang, sotong dan pelbagai sayuran

Set untuk 2-4 orang yang berharga RM128 ini terdiri daripada 1 pilihan sup (mengikut menu diberi), 3 pilihan lauk yang terdiri dari sotong, udang, itik, ayam, daging dan sayuran, nasi kukus wangi, teh cina dan manisan.

Kami memilih menu seperti dibawah iaitu ikan kerapu steam ala thai, sup isi ketam dan isi ayam, daging goreng cili kering dan udang goreng bersama sos Kam Heong.

Crabmeat Soup with Shredded Chicken
Kerapu  Steamed in Thai Style
dried meat with dried chilli
Pan Fried Prawn with Kam Heong Sauce

Manisan kami pada hari itu ialah Lai Chi Kang panas yang manis dan enak sekali. Kerana berbuka dihotel, pelayan restoran ini melayan kami dengan baik sekali dan mengisi segala makanan kedalam bekas makanan kami. 

manisan lai chi kang ini agak manis tapi tetap sedap

manisan atau lai chi kang

Air teh cina yang dihidangkan kepada kami agak pahit kerana berherba dan saya memang mengemari teh cina ini. Bukan mudah mendapat teh cina seperti ini.

teh herba cina

herba yang digunakan - menarik kan?


Kami memang amat berpuas hati berbuka disini dengan layanan 5 bintang yang diberi. Nasi kukus wangi disini memang sedap dan menyelerakan. 

bergambar selepas menikmati makanan

muka kekenyangan

lepas ini boleh belanja lagi

Harga buffet Ramadan atau berbuka puasa di Hotel MS Garden ketika hari kami pergi ini adalah RM70 seorang. Oleh kerana kami baru sahaja berbuka puasa buffet Ramadan di Hotel Megaview, Kuantan jadi kami lebih berminat dengan masakan cina yang paling terkenal di Restoran Jade Kuantan ini.

bergambar setelah kenyang berbuka puasa

muka kegembiraan
Sebelum pulang kami sempat bergambar di tangga hotel. Dan seterusnya masing-masing sempat membeli belah untuk raya dipasaraya megamall disebelah hotel MS Garden ini.

Sekian sahaja artikel saya untuk kali ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Salam sayang dari saya. Assalammualaikum.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...