Isnin, 1 Februari 2016

KHASIAT DAN KEBAIKAN BEET KVASS

BEET KVASS sensasi minuman probiotik terbaru


Zaman moden ini, minuman penapaian atau probiotik semakin popular. Selain Kambucha Tea atau teh kambucha atau teh cendawan mud-mud atau cendawan mekah  , saya ada berkongsi artikel mengenai khasiat teh kambucha atau teh cendawan mekah ini di blog ke 2 saya di, link ini KHASIAT TEH KAMBUCHA @ TEH CENDAWAN MEKAH.

Selain populariti minuman kefir dan kambucha, kini beet kvass mula menduduki minuman probiotik popular di kedai-kedai kesihatan dan website-website serta blog-blog doktor-doktor Amerika terkenal di bidang kesihatan sebagai antara minuman patut anda cuba dan jadikan antara minuman probiotik kegemaran anda.

Tonik kesihatan yang terkenal di RUSIA ini, mula menjadi fenomena di Amerika. Kandungan probiotiknya pasti membuatkan anda kagum.

KVASS tinggi dengan kandungan vitamin B12, mineral manganese, sodium, fiber , protein, selenium, thiamine, folate, riboflavin, niacin, besi, kuprum, fosforus dan magnesium.

Kvass adalah bagus sebagai sumber probiotik,  detoks atau mencuci hati , mengurangkan risiko kanser, mengurangkan radikal bebas didalam tubuh,  amat bagus sebagai tonik darah dan menambah tenaga ,serta tinggi dengan nutrisi serta serat yang amat bagus untuk kesihatan dan sistem penghadaman.

Kvass adalah minuman probiotik dan tonik kesihatan yang popular di  Russia dan Ukrain. 

Khabarnya bahawa minuman Kvass ini telah diamalkan oleh penduduk Russia semenjak seribu tahun dahulu sebagai tonik kesihatan.

Untuk membuat beet kvass , remedi popular Russia ini, amat mudah, ia di artikel sebelum ini iaitu di link ini Cara MUDAH MEMBUAT BEET KVASS.

Selamat mencuba dan kongsikan artikel ini di facebook dan group whatapps dan telegram anda.

Terima kasih.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...