Ahad, 8 November 2015

Sudah amalkan DIET YANG KETAT , tetapi MASIH GEMUK? . INI ANTARA PENYEBAB GEMUK yang tidak anda SANGKA.


Perhatikan setiap bahan kimia yang anda gunakan di rumah

Lihat sekeliling anda. Berapa ramai dari rakan atau kenalan anda atau anda sendiri yang terdiri dari golongan ini?

Sudah mengamalkan DIET YANG SIHAT lagi berkhasiat, tetapi masih GEMUK?.

Sudah melakukan pelbagai senaman dan diet , tetapi berat hanya turun sedikit sahaja.

Sudah mengamalkan DIET yang sihat berkurun lama termasuk senaman, malah berjaya turun 20 kilogram ke 30 kilogram tetapi selepas 4 tahun berat naik mendadak walau diet sihat, yang sama masih diteruskan termasuk pelbagai senaman?

Jika anda tergolong dalam golongan ini, mungkin sudah tiba masanya untuk anda melihat segala senarai barang-barang kegunaan harian anda termasuk pewangi udara, semburan rambut, syampu, kuali tidak melekat dan pelbagai barangan yang anda gunakan setiap hari.

Pelik tapi inilah hakikat sebenar, dunia hari ini dipenuhi dengan segala bahan kimia baik dalam udara, persekitaran dan apa sahaja yang anda pegang dan sentuh.



Satu lagi fakta yang harus anda telan. Terdapat beberapa ubat dan supplement yang anda amalkan juga menyebabkan kegemukan.

Sila semak segala makanan penambah tenaga anda , ubat-ubatan, supplement walau dikatakan campuran makanan sunnah kerana terdapat bahan kimia berbahaya untuk menjadikan makanan , ubat dan supplement tersebut tahan lama dan tidak rosak.

Selain itu emosi juga turut memberi kesan kepada kenaikan berat badan.

Belajar kawal emosi dan perasaan serta stress anda. Hormon yang tidak stabil di dalam tubuh juga boleh menyebabkan kegemukan.

Jika individu tersebut pernah melakukan pembedahan juga dikatakan sebab mengapa seseorang itu tiba-tiba gemuk atau susah untuk kurus, terutama jika ia melibatkan kemasukan air yang banyak di dalam tubuh ketika rawatan. 

Ramai mengatakan kegemukan adalah sebab genetik, tetapi terdapat juga mereka dari genetik dan sejarah kurus yang menjadi gemuk.

Malah ada juga individu dari genetik GEMUK ,tetapi berjaya kurus dengan diet dan barangan semulajadi sebagai bahan kegunaan harian.

Terdapat banyak lagi sebab kenapa seseorang itu boleh gemuk dan mengapa kegemukan tetap terjadi.

Anda boleh cuba melakukan carian google untuk pelbagai info lain.

Semoga artikel ini membantu anda dalam memilih produk kegunaan harian yang lebih selamat.

Terima kasih.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...