Isnin, 22 Mei 2017

Tempat Makan Best Di Kuantan Part 45 :- Seni Bidadara Pizza


Sungguh enak Pizza daging salai ini - abaikan wajah saya yang berpeluh itu

Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Ini adalah sambungan artikel sebelum ini Dim Sum ENAK Di THE BLOSSOM Chinese Restaurant.

Di bandar Kuantan ini terdapat satu Pizza yang pernah Viral kerana kelainan dan kesedapan rasanya.

Dibakar menggunakan dapur lama menggunakan arang.
Fuh!! Rasa dan baunya membangkitkan rasa enak dan bau arang masih lekat di Pizza itu sekaligus menerbitkan bau wangi arang.


Pandangan luar Seni Bidadara Pizza 
Terletak di Cenderawasih Kuantan di balai rong seni. 

Ketika saya dan anak saudara saya datang ke sini,  tempat ini sedang dalam proses ubah suai,  sekaligus banyak hiasan dan lukisan di simpan dan susun atur juga tidak menarik seperti selalu. 

Ilham bergambar di tempat lukisan TNB

Tempat ini terletak seperti di dalam hutan. 

Namun ia sebenarnya di dalam kawasan perumahan. 

Itu keistimewaan Pahang yang kaya hutan. 

Cuaca yang panas membahang,  baru menunjukkan jam 3 kami tiba tepat pada jam tempat ini dibuka. 

Berada di dalam hutan,  kepanasan tetap dirasai,  di tambah lagi dengan musim panas yang melanda Kuantan ketika ini. 

Jalan menuju ke Seni Bidadara Pizza 
Tertarik dengan laluan ke Seni Bidadara Pizza ini,  melalui tanah pasir ke atas hutan yang di ubah suai dengan rumah kayu dengan hiasan kesenian menarik,  sekaligus menerbitkan rasa tenang di dalam kehangatan cuaca panas. 

Cantik kan.. 
Tempat ini memang cantik.  Sungguh cantik. Abaikan ubah suai yang mungkin agak mencacatkan.  Namun rumah kayu memang rumah kegemaran saya yang makin saya rindukan. 


Jalan ke seni bidadara Pizza 
Kurang 2 minit berjalan kami tiba di Seni Bidadara Pizza.

Asalnya kami memilih satu pondok tinggi untuk menikmati Pizza disini.

Saya menempah Pizza daging salai Rm20 dan Pizza keju sahaja RM10 semenjak semalam lagi.

Anda perlu whatapps untuk tempahan Pizza bidadara ini ke nombor 01119463001 sehari sebelum kedatangan anda.

Tempat ini buka DARI JAM 3 petang sehingga 6 petang sahaja.

Tempat duduk pertama pilihan kami
Tempat yang cantik dan indah menghijau ini juga digemari oleh anak saudara saya untuk bermain.

Maklumlah bukan senang berjumpa pokok hutan di zaman moden ini.

Bermain sambil menunggu makanan sampai
Sementara menunggu Pizza yang ditempah kami sampai.

Ilham,  anak saudara saya sibuk bermain kesana ke mari. 

Saya pula melawat kawasan sambil mengambil gambar sekeliling. 

Dekorasi yang menarik 
Berikut antara gambar yang sempat di ambil oleh saya untuk diabadikan di Blog ini.

Lihat rumah kayu kecil di belakang Irfan itu
Lagi gambar cantik dan indah untuk anda.


Ilham bergambar sebelum masuk ke dalam rumah kecil
Saya melihat kawasan pembakaran Pizza bidadara ini.

Terdapat 2 oven besar menggunakan arang yang diubah suai disini.

Salah satunya berhampiran lukisan wolverine yang memasak Pizza menggunakan dapur arang yang sama.

Satu lukisan yang saya kira amat menarik.

Lukisan wolverine bersama dapur arang yang sama
Semua pekerja dan pembantu Pizza bidadara sibuk menyediakan hidangan.

Terasa panas makin membahang disini.

Saya kepanasan dan semakin berpeluh.

Maklumlah tempat pembakaran.

Lihat Pizza ini dibakar 
Pada pukul 3 kami sampai disini.

Saya memberikan nama saya.

Dan kemudian mereka membakar Pizza yang ditempah oleh saya semalam.

Kusyuk sediakan hidangan 
Terpaku saya melihat mereka menyediakan hidangan enak ini dalam musim panas dan bau arang merata rata.

Salah satu oven disini 
Dari dua oven yang tersedia,  oleh kerana masa masih awal hanya 1 digunakan dahulu. 

Saya bergambar dalam kepanasan dan peluh berjujuran
Tidak kira cuaca panas membahang,  rasa panas. 

Kulit yang masih sunburn. 

Saya tetap mengambil kesempatan untuk Bergambar disini. 


Lihat Pizza yang dimasak wolverine 
Saya juga sempat merakamkan aksi kanak-kanak bermain disini.

Panjat memanjat itu biasa.


Kusyuk Ilham bermain 
Lihat lagi gambar yang sempat saya rakamkan di balai rong seni di cenderawasih ini.

Bergambar berlatar belakangkan rumah kecil
Dalam 15 minit Pizza kami siap sedia di masak panas panas.

Sungguh sedap sekali. Malah anak saudara saya juga memberikan  pendapat yang sama.

Irfan menyuruh saya menempah sebiji lagi untuk dibawa pulang untuk makan malam.

Malas menunggu kerana cuaca yang makin panas.

Saya hanya memberi idea kami simpan sahaja Pizza yang di hadapan mata ini untuk dimakan malam.

Memang sedap Pizza daging salai dan Pizza keju ini
Menikmati beberapa keping Pizza enak ini.

Minuman disini pula kehabisan stok dan masih menunggu stok baru tiba.

Maka kami hanya menikmati makanan di sini sebentar sahaja.

Ilham tak sabar nak makan
Lihat antara gambar saya menikmati Pizza ini dan gambar lain yang sempat saya ambil disini. 

Ingatkan rasa macam Pizza biasa.. Sekali.. Nyam!! Sedap sangat 
Lagi gambar pemandangan indah berseni dan Dekorasi menarik di Seni Pizza Bidadara ini. 

Meja yang dilukis cantik
Pizza Seni Bidadara perisa Seafood 

Lagi gambar suasana dalam hutan seperti zaman dahulu kala.

Sungguh cantik 
Tunggu apa lagi jika anda peminat seni anda boleh datang ke sini segera.

Masa untuk pulang
Tutup sahaja kotak Pizza anda yang tidak habis dimakan dan bawa pulang.

Begitu mudah perkhidmatan disini.

Ilham dan kerusi kayu yang cantik 
Tunggu apa lagi,  jika anda peminat Pizza. 

Inginkan Pizza yang nipis kulitnya. 

Tidak muak.  Rasa dan wangi arang. 

Segera dapatkan Pizza enak disini. 

Saya amat suka rasa Pizza daging salai disini. 

Anda wajib cuba menu ini. 

Semoga artikel ini memberi ilham untuk anda. 


Terima kasih. 


*** ini link sambungan artikel seterusnya 





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...