Rabu, 4 Julai 2018

Zai's Beauty Formula dan Proses Penapaian serta Probiotik dalam produk Rawatan Wajah



antara kandungan brochure Produk Zai's Beauty Formula yang diperkenalkan semenjak lebih 20 tahun lalu

Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera.

Ini adalah sambungan entri sebelum ini di link ini Produk Zai's Beauty Formula dalam Kenangan

Jika anda mencari produk kecantikan semulajadi, pilih produk tanpa pewarna, pengawet, penyatu dan pewangi juga semestinya tanpa bahan kimia merbahaya dan bahan asli.

Terdapat pelbagai senarai bahan berbahaya dalam kandungan produk kecantikan dari hujung rambut hingga hujung kaki, anda hanya perlu rajin membaca dan mengoogle kandungan bahan yang terdapat  dan tertulis dibelakang setiap produk.

Selain Paraben, antara bahan penyebab kanser lain termasuk DMDM hydantoin, imidazolidinyl urea, allantoin, diazolidinyl Urea, Paraben termasuk menthylparaben, ehylparaben, propylparaben, PEG, paraffin, petroleum jelly dan pelbagai lagi.

antara bahan kandungan dalam produk Zais Beauty Formula termasuk saffron atau zaffron
Ramai yang masih bellum celik mengenai bahaya pelbagai bahan ini yang boleh menyerap melalui kulit dan masuk kedalam tubuh melalui salur darah.

Selain itu, bahan-bahan ini juga beoleh mengakibatkan keradangan kulit, ekzema, kedut dan sensitif juga boleh menyebabkan kanser, kecacatan bayi dan kerosakan pada hati, jantung dan buah pinggang.

produk Zai's Beauty Formula dalam kenangan, produk ini mempunyai kilang dan makmal sendiri

Apabila anda memilih produk kecantikan pilih produk berkualiti tinggi yang mengandungi kurang bahan kimia kuat dan berbahaya.

Kini dengan kecerdikan pelbagai golongan di barat, semakin ramai golongan yang semakin celik dan mula membuat produk semulajadi dari bahan selamat. Namun apa sekali pun anda tetap perlu menyemak setiap bahan yang digunakan dalam produk tersebut.


setelah beroperasi lebih 20 tahun, Pengurusan Zai's Beauty Formula mengambil keputusan menamatkan ia

Kebiasaanya produk organik dan selamat kurang mengandungi pelbagai bahan, jika anda membaca senarai bahan yang sukar disebut dan dieja serta bukan bahan yang anda kenali, elakkan membeli produk tersebut.

Selain boleh melakukan pemeriksaan bahan merbahaya di google anda juga boleh merujuk laman web Persatuan Pengguna Pulau Pinang dan membeli pelbagai buku yang disyorkan untuk anda bagi mendalami antara bahan-bahan penyebab kanser yang terdapat dalam bahan-bahan kosmetik dan bahan kegunaan harian kita setiap hari.

Rajin-rajinlah membaca dan membuat kajian sendiri dengan mengoogle dan google.

Terima kasih.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...