Selasa, 18 Julai 2017

Ramen Organik


Ramen Kimchi Organik 
Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Masih lagi dalam bab Cheat Diet dan malas memasak.

Maklumlah ada hari anda tentu terlalu malas untuk memasak dan membeli.

Puas melihat ramai menikmati Ramen Korea yang popular di televisyen dan di media sosial serta di rumah,  akhirnya terpaksa akur untuk membeli Ramen Organik yang turut dijual di kedai organik.

Ingin membeli setakat bihun atau Mee sayur kering namun untuk membancuh dan menumis perencah sendiri agak malas,  maka beli sahaja yang segera.

Antara pilihan Ramen atau mungkin Mee segera yang lebih baik ialah dari bahan organik serta tanpa bahan pewarna dan pengawet.

Namun harus ditegaskan organik tidak semestinya sihat.  Ia sekadar lebih sihat berbanding makanan segera komersial di pasaran.

Lihat sahaja contoh Ramen Organic yang di beli oleh saya.  Lihat kandungan bahan,  ia nampak ia lebih selamat dan semulajadi namun kandungan sodium tetap tinggi lebih 45%. Amat tidak sihat untuk mereka yang menghadapi masalah darah tinggi.

Benarlah kata pakar diet sihat bahawa apa yang dibeli tidak sesihat yang di rumah.  Namun bersyukur sekurang kurangnya ia menggunakan sea salt.  Untuk menikmati Ramen ini dengan lebih kerap untuk yang mempunyai sejarah darah tinggi mohon elakkan.

Saya sudah menikmati Ramen ini.  Sungguh pedas sekali.  Mungkin kerana saya menghabiskan satu peket terus sos Ramen ini dan saya tidak membuat Ramen sup yang lebih kurang pedas.

Namun bagi anda yang meminati Ramen.  Anda boleh mencuba Ramen ini.

Ramen ini lebih enak di makan bersama telur organik dan di buat sup.  Jangan lupa tambah lebih sayur-sayuran.

Ketika menikmati Ramen ini saya terlalu malas untuk menambah apa pun itu alasan mengapa Ramen saya kosong.

Anda boleh dapatkan Ramen ini di kedai organik berdekatan atau pasaraya yang menjual produk organik.

Sekurang kurangnya peminat masakan Korea boleh merasa sedikit lega untuk pilihan lebih sihat ini.

Terima kasih.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan