Ahad, 12 Februari 2017

Pengaruh Media Sosial


Semua imej diambil dari carian google
Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Seiring zaman teknologi,  kuasa Internet dan media sosial sering dibincang dan di iklan di forum dan media sosial itu sendiri.

Saya melihat carta kuasa media sosial yang paling menakjubkan statistik LinkedIn yang semakin menunjukkan 'taring'.

Maka masa untuk saya dan anda mula membina jaringan linkedln dn itu sendiri.

Google Search terus kekal berpengaruh di belakang Facebook dan ia tidak terlalu banyak perbezaan.

Manusia masih kekal mempercayai Google Search atau carian enjin utama ini.

Channel atau saluran pemasaran masih di dominasi mulut ke mulut sebanyak 28%, berbanding SEO 20%.

SEO atau search engine optimisation Ini berkaitan carian Google.

Sekaligus menguatkan lagi mengapa Blog akan kekal utuh dalam zaman media sosial ini.

Facebook juga adalah antara media utama sebagai medan pengiklanan utama selain instagram dan Google.

Maka amat logik untuk anda mula bijak mengeksploitasi kegunaan pengaruh media sosial ini melalui pembelajaran,  pembacaan dan pengalaman anda sendiri.

Semoga kajian dan statistik di atas membantu anda menambah semangat dalam menggunakan medium ini untuk mula membina kepercayaan dan jenama anda serta menu rangkaian persahabatan atau perniagaan di masa hadapan.

Istimewa mengenai media sosial,  kos ia jauh lebih murah berbanding medan pengiklanan dan perhubungan lain.

Semoga info ini membantu anda.

Terima kasih.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan