Selasa, 14 Februari 2017

Manfaatkan Sisa Makanan


Original Body Scrub dan campuran hampas kopi dan teh hijau
Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Menonton iklan pembuangan sisa makanan rakyat Malaysia yang tidak habis dimakan berjuta Tan sehari,  dan perbandingan dengan negara miskin dan berperang lain membenihkan kesedaran betapa kita sebenarnya amat kaya rezeki kurniaan tuhan. 

Diberi peluang dan rezeki mencintai dan mengamalkan sesetengah produk organik membuatkan saya sendiri lebih menghargai setiap makanan yang saya yakin bukan mudah dihasilkan. 

Lihat sahaja pokok kari di rumah saya yang tumbuh subur kemudian diganggu ulat bulu sehinggalah satu pohon tidak boleh dimakan lagi.  Betapa sebenarnya rezeki ini diberi oleh Tuhan walaupun kita telah berusaha menanam nya.  Bukan mudah menanam pokok organik. 

Seiring kesedaran dan kepentingan bahan-bahan Semulajadi saya amat jarang membuang sisa-sisa makanan kecuali dijadikan baja di tanah atau diberi makan kepada burung-burung,  monyet dan kumpulan kucing yang sering melawat halaman rumah ibu di kampung. 

Kopi atau sebarang teh organik yang saya nikmati saya akan simpan hampasnya didalam peti dan gunakan sebagai bahan Lulur atau Skrub Semulajadi. 

Untuk lebih mudah saya suka mencampurkan Skrub keluaran saya sendiri iaitu Original Body Scrub bersama setiap hampas bahan minuman kegemarannya saya sama ada kopi atau teh. 

Original Body Scrub hanya dihasilkan dari bahan Semulajadi dan boleh di makan.  Bahan asas utama ialah beras pulut. 


Original Body Scrub dan hampas teh hijau, campur sedikit air.  Tutup dan simpan dalam peti ais.  Anda boleh menggunakan ia bila-bila masa. 

Istimewa mengenai original Body Scrub, ia boleh diubah suai untuk digunakan oleh anda.  Anda boleh menambah kopi jika anda inginkan Skrub Kopi dan anda juga boleh menambah hampas teh jika anda inginkan Skrub Teh. 

Anda ada banyak pilihan sama ada campuran teh hijau,  teh hitam,  teh Rooibos, teh bunga atau teh herba pilihan anda. 

Original Body Scrub direka cipta sesuai keperluan mereka yang inginkan kelainan setiap kali berlulur atau menggunakan Skrub. 

Kulit anda boleh bertukar nutrien Skrub setiap minggu tanpa harus mengamalkan Skrub yang sama berbulan bulan. 

Anda tidak perlu risau mengenai kesan sampingan tidak baik untuk kesihatan.  Bahan-bahan yang digunakan hanya bahan makanan yang boleh dimakan. 

Anda juga tidak perlu pening kepala untuk memilih antara Skrub Kopi,  skrub teh,  skrub bunga,  skrub herba atau sebagainya kerana anda sendiri boleh menambah semua itu dari dapur anda sendiri. 

Paling penting anda tidak perlu mencari alasan lain untuk menyimpan hampas teh dan kopi anda. 

Hanya simpan dalam satu bekas bertutup yang kecil dan gunakan pada bila-bila masa dengan mencampurkan original Body Scrub kedalam Campuran hampas teh dan kopi anda itu. 

Simpan sahaja bekas ini dalam peti sejuk untuk lebih tahan lama. 

Jika anda ingin membuat pembelian original Body Scrub yang memudahkan ini. 

Sila hubungi dan what apps nombor di bawah 

Khadeeja 016 276 2636 

Original Body Scrub ialah produk Homemade dan Semulajadi. 

Anda juga boleh menggunakan hampas kopi atau teh sebagai Skrub mandian tanpa campuran Original Body Scrub.  

Namun kepuasan dan rasa penggunaan tanpa original Body Scrub amat berlainan sekali. 

Untuk kesan lebih baik anda di galakkan menambah campuran Original Body Scrub. 

Terima kasih. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan