Sabtu, 11 Februari 2017

'Bulletproof Coffee' Skrub


Original Body Scrub  Diperbuat hanya dari bahan asli yang boleh dimakan


Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Adakah anda pernah mendengar minuman penguat tenaga yang digemari di Amerika dan Eropah iaitu Bulletproof Coffee? 

Di Malaysia ia dikenali sebagai kopi badang. 

Ia ialah campuran minuman kopi dan minyak kelapa dara. 

Di Eropah dan Amerika,  mereka biasanya menggunakan campuran Mentega yang diperbuat daripada susu segar. 

Campuran Original Body Scrub dan Bulletproof coffee
Kopi badang atau Bulletproof Coffee ini adalah antara minuman kegemaran saya untuk memulakan hari dan mencergaskan otak jika saya memerlukan tenaga dan idea yang banyak. 

Kebiasaannya saya mencampurkan minyak kelapa dara dalam minuman kopi tenum Sabah saya selain gula perang atau gula molasses. 

Sengaja saya tambahkan 2 sudu kopi badang terakhir saya dalam bancuhan Skrub Semulajadi ini
Untuk beberapa bulan awal tahun, 2017 ini saya terpaksa menghabiskan stok Neutrax saya yang dibeli akhir tahun 2015 lepas. 

Saya telah lama berhenti mengamalkan Neutrax semenjak ekzema saya sembuh. 

Baru terperasan masih ada stok yang hampir expired,  maka saya menambah Neutrax sebagai ganti minyak kelapa dara dalam bancuhan kopi badang saya. 

Untuk info,  Neutrax ialah minyak kelapa dara peraman yang amat bagus dan merupakan keluaran FGV. 

Anda boleh membaca maklumat lanjut mengenai Neutrax di artikel di link di bawah


Untuk info,  sebagai pengguna setia Original Body Scrub keluaran saya sendiri saya sering mempelbagaikan campuran dalam bahan mandian Skrub saya ini. 

Antaranya ialah hampas kopi yang telah di campur sedikit Neutrax. 

Malah kadang kala saya hanya mencampurkan 2 sudu terakhir baki air kopi badang saya untuk bancuhan Skrub Bulletproof Coffee ini. 

Sekurang kurangnya Skrub tubuh ini tidak terlalu berminyak dan amat selesa digunakan di tubuh. 

Untuk info dikatakan bahawa anda tidak digalakkan menggunakan produk tubuh yang sama lebih 3bulan atau 6 bulan. 

Ia bermaksud produk tubuh anda mestilah ditambah nilai atau bahan supaya ia tidak menjadi imun pada kulit. 

Maka itu alasan mengapa saya kerap mengubah formulasi produk tubuh saya sendiri dan menggalakkan mereka yang menggunakannya produk ini untuk lebih kreatif. 

Anda boleh membaca setiap artikel mengenai original Body Scrub ini didalam label Skrub di Blog ini dengan menggunakan paparan desktop.  (sila tukar setting dari telefon bimbit ke paparan desktop) 

Untuk maklumat lanjut dan pembelian Original Body Scrub 

Sila what app ke no di bawah

Khadeeja 016 276 2636 

Produk ini adalah produk home made dan diperbuat hanya dari bahan semula jadi yang boleh dimakan. 

Terima kasih. 






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...