Selasa, 6 Disember 2016

KOKO @ CACAO ORGANIK YANG ENAK


Kakao jenama DAGOBA yang terkenal dan organik

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Saya pernah menulis artikel :-



di link diatas.

Untuk artikel kali ini saya mempersembahkan salah satu jenama KAKAO atau CACAO organik yang sering disebut-sebut sebagai lebih baik dari COCOA atau KOKO.


di bungkus cantik dari atas kebawah dengan label yang menawan mengingatkan anda kepada  jenama coklat Belgium popular GODIVA

Koko asli jenama ini kebiasaanya boleh dibeli di website beli belah terkemuka iherbs.com yang sentiasa dilayari peminat barangan organik untuk membeli barang import terutama barangan kesihatan.

Untuk anda yang aktif facebook anda boleh membeli dengan beberapa orang pemilik facebook yang menjualnya secara online , borong atau group buy dengan harga mampu milik.

Harga koko ini mengikut nilai USD dan terpulang pada kedudukan matawang negara masing-masing.

rupa serbuk koko ini setelah dibuka

Terdapat pelbagai pendapat mengenai CACAO dan COCOA. 

Ada pendapat mengatakan bahawa cacao ialah koko yang belum diproses dan mempunyai pelbagai khasiat, COCOA pula ialah koko yang telah diproses dan kurang khasiat berbanding CACAO.

Pendapat kedua pula mengatakan COCOA ialah dari buah koko sedangkan CACAO ialah hasilan dari pohon koko. 

Saya berpeluang merasa jenama DAGOBA dari hasilan CACAO ini dan bagi saya rasanya lebih kurang sama rasa serbuk koko Radiant organik malah, serbuk koko RADIANT bagi saya lebih pekat dan sedap. 

Cuma koko jenama DAGOBA ini menang dari segi pembungkusan dan tentu sahaja harga DAGOBA ini jauh lebih mahal berbanding koko jenama RADIANT.

Rasa koko yang berbeza jelas menunjukan bahawa RADIANT dihasilkan dari buah koko dan DAGOBA kemungkinan benar dihasilkan dari pokok koko.

bahagian belakang koko ini
 Koko jenama DAGOBA ini terbukti tanpa glute atau gluten free dan amat sesuai bagi anda yang mengikuti diet tanpa gluten dan sesuai untuk mereka yang menghadapi isu penyakit autoimun.


sesuai dibuat minuman dan untuk masakan

Untuk anda yang ingin mencuba kelainan, dan ingin merasai sendiri rasa CACAO atau KAKAO ini, anda boleh cuba mendapatkan koko jenama DAGOBA ini.


Terima kasih.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...