Rabu, 5 Oktober 2016

KENAIKAN MENDADAK AKAUN ADSENSE



Paparan Akaun ADSENSE terbaru
Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera .

Bagi anda yang sering mengikuti blog ini tentu sekali anda tahu bahawa saya antara blogger yang semakin jarang mengemaskini blog sejak awal tahun ini.

Saya juga antara blogger yang tidak sempat mempelajari selok belok ADSENSE walau kini saya antara blogger PEMILIK AKAUN ADSENSE.

Tetapi ingin saya tegaskan disini. Saya hanya memiliki 'HOSTED ACCOUNT' ADSENSE sahaja dan belum akaun ADSENSE PENUH.

Saya masih belum berani mencuba memohon AKAUN ADSENSE PENUH kerana saya belum betul-betul berkesempatan mempelajari cara memohon dan menggunakan AKAUN ADSENSE PENUH.

Untuk INFO , PEMILIK AKAUN ADSENSE PENUH lebih berpeluang menjana wang berlipat kali ganda di platform paling menguntungkan untuk blogger ini terutama jika anda ialah BLOGGER SEPENUH MASA.

Untuk perkongsian kali ini , saya ingin berkongsi dengan anda tentang bagaimana Dashboard Akaun Adsense saya yang dahulunya bermula dengan USD2 ke USD3 ke USD4 ke USD5 ke USD7 kemudian ke USD9 dan kini terus meningkat ke USD13 dan makin maju ke USD14 sebulan dengan hanya menukarkan bentuk iklan di blog pertama milik saya ini selain kenaikan jumlah pengunjung dari hari ke hari.

Untuk Rekod, saya hanya memiliki Akaun Adsense Hosted ini semenjak Pertengahan Tahun 2015 dan tentu sahaja ia masih baru.


antara perubahan yang dibuat ialah meletakkan banner iklan 2 kali lebih besar di bahagian atas blog berbanding iklan sebelum ini

Ini adalah antara info yang saya rasakan menyebabkan kenaikan akaun ADSENSE 'hosted account' milik saya ini :-

1. Meletakkan banner atau banting iklan yang lebih besar 2 kali ganda size dari size asal.

2. Penggunaan perkataan mahal untuk iklan mahal seperti hotel. percutian, penggembara , kerja sambilan, pendapatan sambilan dan sebagainya.

3. Kenaikan pengunjung blog yang semakin kerap walau blog ini semakin kurang dikemaskini.

4. Kenaikan pengunjung dari luar negara. Adsense dikatakan membayar  mengikut matawang dari NEGARA mana PENGUNJUNG BLOG datang.

Saya mensasarkan untuk memohon AKAUN PENUH ADSENSE sebelum akhir tahun hadapan. Insyaallah. Doakan. 

Untuk masa ini saya perlu mula membaca dan mendalami cara permohonan AKAUN ADSENSE PENUH agar ia memudahkan permohonan saya.

AKAUN ADSENSE PENUH dikatakan lebih bernilai tinggi kerana penempatan kod iklan adsense menggunakan kod HTML selain berpeluang meletakkan IKLAN BERNILAI TINGGI di blog milik anda.

Untuk masa ini tiada mana-mana pengiklan yang membayar harga lebih tinggi dari ADSENSE di blog.

Jika anda belum memiliki akaun ADSENSE , belajarlah dari sekarang cara memohon dan menggunakannya dan jadikan ia pendapatan PASIF.

Ingat pesanan Billionaire Dunia WARREN BUFFET 

"IF YOU DONT FIND A WAY TO MAKE MONEY WHILE YOU SLEEP, YOU'LL WORK TILL YOU DIE".

Kita takkan mungkin MUDA dan SIHAT selamanya. Hargai MASA anda yang tidak TERNILAI itu dan mula melakukan sesuatu yang akan membawa MAKNA pada anda pada masa akan datang. 

Tulis sesuatu yang memakan masa anda hanya sekali, tetapi membayar ia untuk berkali-kali tanpa anda sedari.

Cubalah, anda pasti akan bersyukur.

Ini sahaja perkongsian saya untuk anda untuk kali ini. 

TERIMA KASIH.


4 ulasan:

Rozita Ceritaita berkata...

wow... tq ye untuk tips!

Deeja berkata...

Ur welcome. Semoga bermanfaat.

nadiaizzaty berkata...

hi,

nak tanya apa beza hosted account adsense dengan full account adsense .

nadia dah buat adsense nie . Tapi since tukar template blog . Mcm tak appear pulak adsense ads pada blog . hmmmmm

Deeja berkata...

Hosted account ada tulis dkt dashboard hosted account.

Mula-mula ada adsense memang selalu mcm tu iklan tak keluar krn adsense akan keluar mengikut kata kunci artikel & info yang berkaitan dengan iklan yang akan keluar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...