Sabtu, 13 Julai 2013

Di Saat Ku Mencintai Dirimu


 Disaat Ku Mencintai Dirimu (Dedali)
Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku
Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta


"Aku inginkan dirimu.. datang dan temui aku.. kan ku katakan padamu... aku sangat mencintai dirimu"... lirik lagu memang selalu menceritakan "kisah cinta" sendiri... ada separuh lirik lagu yang kena mengena dengan kisah cinta yang kita lalui.. dan ada juga hampir seluruh lirik lagu menceritakan kisah cinta... yang hanya kita yang memahami... begitu indahnya kisah sebuah lagu.....

Bagi sesetengah insan yang bercinta dan tidak pandai menghargai pasangannya... mungkin akan merasakan lagu ini cukup sesuai dengan mereka... ada juga insan yang tidak sempat meluah perasaan cinta.. hanya berpandangan sesama sendiri selama bertahun... akhirnya terpisah tanpa memulakan perkenalan @ sapaan... juga akan merasakan lagu ini kena dengan mereka.. iya.... memang betul... "kuasa lagu" itu sungguh menakjubkan.. sehingga hati yang telah melupakan sejarah dahulu... muncul kembali....kadang-kadang tiba-tiba sahaja dj radio memutar lagu.. dan kebetulan hanya dengan mendengar lirik.. "wajah sidia" yang pernah bertahta dihati muncul... akhirnya menguasai seharian malam...seharian hari.... ohhhhhh!!!!

Untuk anda yang masih merasakan lagu ini hanya sebahagian dari kisah hati anda.... jika tidak mahu "chorus" lagu ini terjadi dalam hidup anda...

Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta

bangun dan sedarlah...masih belum terlewat jika "sidia" masih belum dimiliki... belajarlah berlawan dengan keegoaan sendiri... tetapi jika benar.. hati sendiri "redha" dan ingin sidia memiliki insan yang lebih terbaik dari diri anda... dan melihat "sidia" bahagia juga membuat anda bahagia... teruskanlah... simpan saja perasaan itu selamanya... kerana percayalah... kekadang perbuatan dan pandangan mata sahaja sudah cukup menyampaikan perasaan sebenar dari kata-kata ....

"Bila merasakan hidup ini terlalu penat dan kejam... aku selalu berfikir.. .mengenalimu membuat aku rasa hidup ini tetap bermakna.... akhirnya aku percaya.. mencintai yang sebenarnya... mendoakan insan tercinta bahagia dan mendapat insan yang lebih baik dari kita... kau tetap ku hajati walau dalam mimpi...walau tak pernah dimiliki".
 
Ramadhan akan kukenang dalam kenangan.. Ramadhan yang tetap indah dan selalu indah... bulan yang berkat yang membawa seribu rahmat dan kebahagiaan... kau telah mengubah Ramadhan-ramadhan ku yang lalu.. .setiap kali Ramadhan aku akan mengingatimu.... walau ditika itu aku berada dibumi yang lain....

Mereka bertanya kepadaku.. antara USD1 juta dengan cinta yang manakah akan kupilih... aku akan menjawab.. tentu sekali USD1 juta... mereka bertanya lagi kenapa ?... akan ku jawab.. kerana aku tak percaya cinta... takkan mungkin boleh hidup hanya dengan cinta.... malah cinta dan hati boleh berubah bila-bila masa...aku akan pilih USD1 juta.. semua akan kumiliki termasuk cinta.. walau cinta palsu....

Mereka bertanya lagi kepadaku... jika USD100 juta dengan dirimu, manakah aku pilih?... aku akan jawab... aku akan pilih hidup aku sekarang ini.... kau takkan mungkin boleh disamakan walau dengan segala yang ada dibumi ini....  mereka terus bertanya.. .USD100 juta dengan kau yang belum tentu menyayangi aku.. belum tentu tiada insan lain dihati.... akan ku jawab.. .aku tak peduli semua itu... yang aku tahu... cukuplah kau tidak mempermainkan hati ini.. cukuplah kau yang tak memberi harapan palsu untuk aku... cukuplah kau yang hadir didepanku.. .untuk membuat hatiku bahagia.. .cukuplah kau... yang boleh aku pandang.. dan senyum sepanjang hari dan malamku.... cukuplah aku tahu.. kau hidup dengan jalan dan pilihan sendiri... jika mereka terus bertanya... akan ku terus jawab.. jawapan aku tetap sama.. walau satu hari nanti.. aku temui pengganti lebih baik darimu..walau tiada seorang pun percaya pada kataku... aku tetap percaya... ia takkan mungkin merubah jawapan aku...

Semoga lirik "Aku inginkan dirimu, datang dan temui aku.. kan ku katakan padamu. .. aku amat mencintai diri mu"... hanya tinggal lirik tidak lama lagi bagi mereka yang merelakan insan yang disayangi pergi... dan semoga kerinduan kepada memori dulu jua pergi.. meninggalkan lebih banyak pengalaman dan pengajaran... bahawa dalam hidup ini banyak lagi yang perlu dikorbankan dan di kejar... benarlah.. jika kita tidak belajar kehilangan.. bagaimana kita akan menghargai.. .jika kita tidak belajar pengorbanan.. bagaimana kita belajar menyayangi...

Salam Ramadhan dan Selamat berpuasa... moga Ramadan demi Ramadan.. membawa lebih banyak keberkatan dan kebahagian dari tahun ke tahun.. dan semoga Ramadhan yang kita tempuh tahun ini.. lebih membahawa kebahagian dan kejayaan dari tahun-tahun sebelumnya.. .Terima Kasih Allah kerana masih menemukan aku dengan Bulan RAMADHAN.. yang berkat ini...


Terima kasih kerana membaca entry ini... salam sayang dari saya... .muuuahhhhhhh!!!!



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...